MENÜ
2024. november 22.
Cecília
Nem trendi a drága márka

Nem trendi a drága márka

spiegel.de

Visszatér a '90-es évek, legalábbis a divat terén: otromba sportcipő, két számmal nagyobb pulóver, lógó ülepű nadrág.

A Spiegel Online a kölni Német Divatintézet dizájnerét Carl Tilessent idézte, aki megállapította, hogy radikális változásra kell készülnünk: a sziluetteket tekintve harminc évvel visszatérünk az időben. A testhezálló, szűk viselet helyett a lötyögő, túlméretezett ruhadarabok jönnek, ezeket a mai harmincasok legfeljebb a filmekből ismerik. Az unisex divat egy új eszmeiséget is hordoz, és ma kiegészül azzal, hogy egészen ellentétes darabokat kombinál. A pliszészoknya és a kapucnis pulóver tornacsukával a trendi, látványosan hanyag újfajta eleganciával. Mindezek pedig nem méregdrága márkák, hanem többnyire a bolhapiacon, vagy a használt ruhaboltban beszerzett, netán szülőktől örökölt darabok. A fiatal tervezők generációjuk eszméjét közvetítik: nem divat a túlfogyasztás, a drága márkáktól való függőség. Az eredetiség mellett, a fenntarthatóság lesz a divat kulcsszava, ami nagyon jó dolog.