Csörgős különbumli az atomvárosba
A vonat Budapestről, a Keleti pályaudvarról indul reggel fél nyolckor, útközben több állomáson is fel lehet szállni a szerelvén
Érdemes már most beírni a naptárba: tavasszal újra lehet utazni a 42-es alján, március 22-én ugyanis csörgős különvonat indul Paksra. A menetet a Kozák Gergely és Szikora László kezelte Fotósvonat Facebook-oldal szervezi.
A vonat Budapestről, a Keleti pályaudvarról indul reggel fél nyolckor, útközben több állomáson is fel lehet szállni a szerelvényre. A fotómegállásokat a 42-es számú Pusztaszabolcs–Paks vasútvonal Mezőfalva elágazás és Paks közötti, személyforgalom-szüneteltetett szakaszára tervezik. Visszatérés a Keletibe: várhatóan este fél nyolckor. Részletesebb menetrend hamarosan. Ami már most biztos, ebédszünetet Pakson tartanak a (nem csak) vasútfotósok.
A 42-es vonal alsó részéről érdemes tudni, hogy 2009 óta nem járnak arra személyszállító vonatok. Viszont mind a mai napig elég élénk a vasúti forgalom:
a dunaföldvári Pannonia Bio Zrt. etanolgyárát rendszeresen kiszolgálják vasúton
évi néhány alkalommal műtrágyavonat is indul Paksról
a cementvonatok is rendszeresek
az MVM Paksi Atomerőmű Zrt.-t is vasúton szolgálják ki, ám ezek meglehetősen ritka (és nem nagydobra vert) menetek
végül, de nem utolsó sorban a Székesfehérvári Pályafenntartási Főnökséghez tartozó Dunaújvárosi Főpályamesteri Szakasz szervezésében hetente tartanak pályafelügyeleti beutazásokat is, hol TVG-vel (273, 320), máskor UDJ-vel (036).
Nekik köszönhető, hogy a mai napig negyven kilométer per órával járható a vonal.
De milyen lesz a vonat összeállítása?
A vonatot egy klasszik Csörgő viszi. Az érdeklődők a mögé kapcsolt 19-80 010, 20-37 065, és 20-37 189 középszámú kocsikban utazhatnak, azaz egy elsőosztályú bautzeni, és két másodosztályú poznańi kocsiban.
Jelentkezni ennek a Google-űrlapnak az értelemszerű kitöltésével lehet, vagy a fotosvonat@gmail.com címen lehet. A részvételi díj fejenként 15 ezer forint, ha a bautzeni, 14 ezer forint, amennyiben a poznańi kocsiba váltunk jegyet. Egy plusz ezresért prospektust kapunk, ami részletes információkat tartalmaz a szerelvény mozdonyáról és személykocsijairól, az érintett vasútvonalról, továbbá a természeti és ipari látnivalókról.
Az egyesület tavaly nyár végén Tamásiba szervezett különvonata iránt akkora volt az érdeklődés, hogy plusz kocsit kellett igényelni. Így érdemes mihamarabb jelentkezni! Kozák és Szikora kivételesen izgalmas és egyedi különvonatozások, illetve -villamosozásokat szervez, innen is egy lendületes kalaplengetést küldünk nekik, meg persze az összes többi hasonló cipőben járó, különmeneteik révén is sokakat a vasút iránt elkötelező önkéntes szerveződésnek is.
Tehát bizton atom jó buli várható, reméljük mindenki sugárzani fog a boldogságtól – ha már Paksra megy a menet! A retró gyorsvonati érzés garantált! Bő két évtizede egyébként még jártak Paksra csörgős gyorsvonatok: Budapest-Déliből indultak, Dunaújvárosban volt a gépcsere.