Csúcsra tör a 300 lóerős Kia K8
A német prémiumautókat veszi célkeresztbe a Kia 5 méteres újdonsága.
A Kia 2010-ben dobta piacra a nagyméretű szedánok között versengő K7-es modelljét, mely egyes piacokon Cadenza néven forgalmazott típus most megkapta utódját.
Az előzetesen már februárban megszellőztetett Kia K8-ról most kiderült, hogy a csúcsmotorja egy 3,5 literes V6-os benzines egység, mely elsősorban 300 lóerős teljesítményéről, illetve 359 Nm-es nyomatékáról ismerszik meg. Az erő egy nyolcfokozatú automata váltón keresztül érkezik meg a négy kerékre.
A 3,5 literes motornak lesz egy 240 lóerős és 314 Nm-es LPG-változata is, valamint érkezik egy 200 lóerős, illetve 248 Nm nyomatékú 2,5 literes 4 hengeres erőforrás is. Dízel variánsról nem szól a fáma, viszont a későbbiekben jön majd egy 1,6 literes benzines alapmotor.
A kupésra faragott Kia K8 5,02 méter hosszú, vagyis 2 centiméterrel hosszabb a K7-nél és 10 centiméterrel rövidebb a K9-nél. Összehasonlításképp, a nemrégiben ráncfelvarrt Mercedes E-osztály 4,92 méter hosszú, a közelmúltban debütált új Mercedes S-osztály pedig 5,18 méter hosszú.
A szuperhalk utasterűnek ígért Kia műszerfalán két darab 12 colos nagyfelbontású kijelző található, a Meridian hifi pedig 14 hangszóróval masszírozza a hallószerveinket.
Az egyedi designt kapott Kia K8-on látható először a márkamegújuláson keresztül eső dél-koreai gyártó új logója. Az elsőként Dél-Koreában kapható újdonság forgalmazása áprilisban kezdődik meg.