MENÜ
2024. november 22.
Cecília
Javítani

Javítani

Takács Zsuzsa • fotó: pixabay.com/Obsahovka

Mikor romlana el máskor a kondenzációs kazán, mint a mínuszok idején?

Ha a szokásos trükkök – ki-be kapcsolás, feltöltés – sem segítenek, jön a telefonos segítség, végeredményben pedig a helyszíni kiszállás. Egyelőre reménykedünk, hogy nem eldobandó, javítható. Eszembe jut a rémes eset, amikor néhány éve karácsony előtt romlott el az elektromos sütőnk. Telefon, információ, hova tartozik, ki szervizeli garancia időn túl? Majd a távdiagnózis, nem érdemes javítani, mert több mint százezer forintba kerül. Ezért majdnem újat lehet venni. De csak majdnem. Újabb körök, bizony, minden drágább lett, tanakodás, és bár két dolgot is cserélni kell benne, nem veszünk másikat, vállaljuk a javíttatást. Végül érdemes volt kockázatot vállalni: AEG sütőnk – bár hetekbe telt – kábé harmincezer forintból új életre kelt, ma is használjuk. Elszántság és rámenősség kellett, hogy ne kerüljön mindjárt kukába, és ne egy újabb eszköz megvásárlása legyen a megoldás. Egy autótulajdonos még különösebb esetéről olvastam a telex.hu-n. Vállalkozásban használt elektromos Renault-ja hibajelzést mutatott, ezért márkaszervizbe vitte. Ott közölték vele, hogy tizenhét millió forintba kerül a teljes akkumulátorcsomag cseréje, a javíttatás. Egyébként 2018 óta lízingeli a francia posta flottájából megvett, még a 2010-es évek elején gyártott villanyfurgont. A második szervizben, a hivatalos importőrnél sem mondtak mást, mint a komplett akkucserét, majd a harmadik műhelyben kétszázháromezer forintért megjavították. Szép történet mai pazarló, vagy inkább kiszolgáltatott fogyasztói világunkból.