Érkezik az első szilárdtest-akkumulátorral szerelt autó
Hatótávolsága CLTC szerint 1000 kilométer, WLTP szerint 800 kilométer.
Az IM Motors azt állítja, hogy a májusban megjelenő L6 az iparág első sorozatgyártású, ultragyors töltésű szilárdtest akkumulátorával készül. További részleteket az IM L6 április 8-i technológiai konferenciáján jelentenek be, de azt már tudjuk, hogy az új akkumulátor 130 kilowattórás lesz.
Amit érdemes tudni elsőként az akkumulátorról, hogy az anódot (pozitív elektród) ultranagy nikkel anyaggal vonják be, a katód (negatív) pedig egy újgenerációs, nagy fajlagos energiájú, összetett szilícium-szén anyag. A szilárdtest akkumulátorok jelentősen különböznek a meglévő technológiától abban, hogy az elektrolit szilárd, az IM L6 által használt akkumulátor esetében egy szabadalmaztatott, saját fejlesztésű, nanoméretű elektrolit. Ez „nagy ion-vezetőképességgel és magas hőmérséklet-ellenállással" rendelkezik, ami feltehetően azt jelenti, hogy kisebb lesz a tűzveszély.
Továbbá az elektrolit száraz, szilárd rétegű integrált formázást alkalmaz, amelynek eredményeként az akkumulátor csökkentett belső ellenállással rendelkezik, ami azt jelenti, hogy ultragyors töltés lehetséges. Ezek a technológiák megoldják a szilíciumalapú anyagok nagy kiterjedésének problémáját, ami biztosítja a stabilitást, és jobb töltési/kisütési teljesítményt tesz lehetővé, ami végső soron nagyobb biztonságot jelent. A SAIC állítása szerint az autó 900 voltos ultragyors töltéssel rendelkezik. A szilárd elektrolit nem szivároghat, ami növeli a biztonságot, és kevésbé teszi az akkumulátort hajlamossá az égésre vagy robbanásra. Az IM ötszörös biztonsági védelmi technológiával is rendelkezik, amely hőszigeteléssel és tűzgátló anyagokkal védi az akkumulátorokat.
Jövőre kezdődne az értékesítés Európában
Az IM a Genfi Autószalonon jelentette be, hogy a szilárdtest akkumulátorral felszerelt L6 hatótávolsága CLTC szerint 1000 kilométer, WLTP szerint 800 kilométer. A MIIT-listákon azonban, amelyek az értékesítésre kerülő autó előfutárai, nem szerepel szilárdtest akkumulátor. Ehelyett az autó a CATL 90 vagy 100 kilowattóra kapacitású, terner lítium (NCM) akkumulátorcsomagjaival kerül forgalomba. A kisebb csomag a hátsókerék-hajtású változatnak 720 kilométeres CLTC hatótávolságot, az összkerékhajtásúnak pedig 700 kilométert, míg a 100 kilowattórás akkumulátor 770 kilométert, illetve 750 kilométert tesz lehetővé.
A SAIC célja, hogy az IM márkát még ebben az évben nemzetközivé tegye, és jövőre megkezdődhet az értékesítés Európában. Jelenleg nem világos, hogy az IM modelleket Európában MG autónak fogják-e átnevezni, vagy továbbra is IM néven futnak majd – írja a carnewschina.com.