Katar globális márkává tette a PSG-t
Katar negatív megítélésén kívánt változtatni, ezért lépett fel befektetőként a korábban kisebb presztizsű klubba.
Tíz éve dollármilliókat fektet be Katar a Paris Saint-Germainbe. Az emírséggel szemben felhozott emberjogi vádak ellenére a francia klub egyre népszerűbb a fiatalok körében, a jelenségről a Der Spiegel írt Nicolas Chanavat, a roueni egyetem marketingprofesszora által jegyzett disszertáció alapján. Katar negatív megítélésén kívánt változtatni, ezért lépett fel befektetőként a korábban kisebb presztizsű klubba. Párizs a szerelem és a fény városa, mely turisták millióit vonzza, olyan szimbólumokkal, mint a Louvre, az Eiffel-torony. A PSG legnagyobb értéke Párizs, a PSG-nek pedig Katar szimbólumává kellene válni. A márka átalakításával megváltoztatták a logót, leigazolták David Bechkhamet, Zlatan Ibrahimovicot, a lelátón Leonardo di Caprio ült, majd miután 2017 tavaszán kikaptak a Barcelonától, leigazolták Neymart, majd Kylian Mbappét. Ők új szintre emelték a PSG-t, s közben szerződést kötöttek a fiatalok körében népszerű Nike Jordan Brand-del. A rapperek elkezdtek PSG inget viselni koncertjeiken, az ifjú rajongók a közösségi médiában is követik a klub történéseit, újabb lépés volt a Barcelonából igazolt 18 lves Xavi Simons megszerzése. Az oroszlánsörényű srácot a jövő csillagának tartják, 3,3 millió Instagram-követőjével a klubjának is használ. A Forbes szerinta befektetés gazdaságilag megtérült, a PSG a kilencedik helyet foglalja el a világ legértékesebb futballklubjainak sorában. Ám csaknem 16 hónappal a katari VB kezdete előtt sokan bojkottról beszélnek, és ami a sportsikereket illeti, a PSG még mindig nem tudta megnyerni a BL-trófeát. Legutóbb éppen kedd este búcsúzott a BL-től az angol Manchester City ellen, havas pályán, 2-0-ra kaptak ki.