„Nem adok házi feladatot, ugyanis mindent megcsinálunk az órán”
Kertész Gábor Svájc leginnovatívabb tanára lett.
Kertész Gábor (a diákjainak csak Herr Kertész) tíz éve még a Nők Lapja újságírójaként dolgozott Budapesten. Nemrég Svájc leginnovatívabb tanárának választották egy közönségszavazáson. Hogyan lesz egy magyar újságíróból Svájc legmenőbb tanára? Erről beszélgettünk.
Nemrég megválasztottak téged Svájc leginnovatívabb tanárának. Mesélnél arról, hogyan kaptad ezt a címet, és mit jelent ez pontosan?
Egy Zürich melletti falu iskolájában tanítok. Működik itt egy alapítvány, aminek az a neve, hogy Educreators: ők azzal foglalkoznak, hogy megpróbálják elősegíteni a digitalizációt az iskolákban. Van egy programjuk, aminek keretében minden évben szétosztanak százezer frankot (kb. 33 millió forint) tíz svájci iskolai projekt között. Olyan projekteket támogatnak, melyek szerintük előrébb viszik a digitalizációt az oktatásban. Erre jelentkeztem a Chrome Squad nevű projektemmel. A lényege az volt, hogy akartam csinálni egy klubot az iskolában, ahol a diákok elkezdhetnek first level supportot (első szintű támogatást) csinálni a diáktársaiknak és a tanároknak. A tanítás mellett pedagógiai ICT supporter vagyok, és arra gondoltam, hogy sokkal hatékonyabb lenne, ha lenne pár általam képzett diák, akik ezt a feladatot átvennék tőlem. Nemcsak nekem lenne könnyebb dolgom és kevesebb munkám, hanem a diákok is egymástól tanulhatnának, aminek pedagógiai szempontból sokkal több értelme lenne.
Beavatsz, hogy mit jelent az pontosan, hogy pedagógiai ICT supporter?
Egyre több a számítógép és a média az iskolában. Az alapgondolat az, hogy ha már megvannak az eszközeink, használjuk is őket, és úgy használjuk őket, hogy ennek pedagógiai szempontból legyen értelme.
A pedagógiai ICT supporter az, aki megtanítja, hogy a számítástechnikai eszközöket és rendelkezésre álló programokat hogyan tudjuk használni a pedagógia napi gyakorlatában.
(Erről többet olsashatnak az nlc.hu oldalon.)