MENÜ
2025. január 24.
Timót
Remény

Remény

Kapfinger András

Miért van a Dunán átívelő M9-es autóút végén két körforgalom?

Azért, hogy meg tudjunk fordulni, és visszajönni a másik oldalra. Belátom, fanyar humor a javából, de igaz. Az M9-es út megépítése homályba vész, pláne akkor, amikor hónapok óta az Alföldet a Dunántúllal összekötő tervezett mohácsi hídról szólnak a hírek. Az indoklás úgy hangzik, hogy legyen folytatása a szerb határtól egy gyorsforgalmi útnak az M6-osig, hogy a nemzetközi forgalmat az M5-ösről az M6-ora tereljék, részben. Így azonban okafogyottá válhat az M9-es megépítése. Azonban az illetékes minisztériumban a tervtanács döntött az M9 végleges nyomvonaláról, igaz, hogy ebben főként az alföldi nyomvonal szerepel, mégpedig úgy, hogy az autóút Dusnok és Sükösd térségéből indul el Tompáig. A szakember véleménye szerint az autópályák kijelölésének fontos eleme, hogy minél több nagyvárost „felfűzzenek” a sztrádára, ezzel is mobilizálják a helyi lakosságot. Jelen esetben a dunántúli szakaszon az eredeti terv szerint érintett városok: Szekszárd, Bonyhád, Dombóvár és Kaposvár, valamint Nagykanizsa érintésével csatlakozna ez a gyorsforgalmi út az M7-eshez az eredeti tervek szerint. Így van remény a dunántúliak számára is.