Az interneten hódít az új kereső
Kilőtt a látogatottsága az internetes keresőnek, amely legyűrné a Google-t.
A már Magyarországon is elérhető DuckDuckGo 2020-ban 62 százalékos növekedést produkált, néhány napja pedig az egy nap alatt indított lekérdezések száma átlépte a 100 milliót.
Létezik több olyan alternatív kereső, amely nem kíváncsi a felhasználók adataira. Ilyen például a már magyarul is elérhető DuckDuckGo nevű kereső is, ami nem épít profilt a felhasználói adatokból. Ennek köszönhetően minden alkalommal, amikor valamire rákeresünk a mögötte dolgozó motorral, olyan, mintha legelőször használnánk a szolgáltatást.
A 2008-ban alapított DuckDuckGo lassú növekedést produkált az elmúlt bő egy évtizedben, egészen 2020-ig. A keresőmotor felhasználóinak a száma a mérések szerint drasztikusan megugrott az elmúlt egy évben: a napi átlagos keresések száma 62 százalékos növekedést produkált.
2021 januárjában – vagyis az elmúlt szűk három hétben – eddig ez a szám már 90 millió volt, január 11-én pedig sikerült átlépni a 100 milliós álomhatárt is: 102 251 307 lekérdezést indítottak a felhasználók.
A cég képviselője a BleepingComputernek úgy nyilatkozott, a felhasználók az adatbiztonságra vágynak, és arra, hogy az adataikat ne használják fel például politikai hirdetések megjelenítésére. A vállalat szerint az adatvédelmi aggályok csak növelik a DuckDuckGo felhasználói bázisát.
A kereső a beszámoló szerint mostanra az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Ausztráliában és Kanadában is a második legnépszerűbb mobilos keresővé lépett elő a Google mögött. És bár például az Egyesült Államokban még mindig bőven a Google uralja a piacot – 94 százalékkal –, addig a DuckDuckGo a második legnépszerűbb lett a maga 2,25 százalékos piaci részesedésével. A nagyobb múlttal rendelkező Yahoo-nak csak 1,14 százalék jut a tortából.
Magyarországon jelenleg a piac 0,15 százalékát tudhatja magáénak a DuckDuckGo, míg a Google a 97,06 százalékát birtokolja a StatCounter adatai szerint.