Az új ralivilágbajnok
Az évezredben ő az első, aki Toyotával lett bajnok.
Több hosszú sorozatot is megszakított Ott Tanak, aki a hétvégi Katalán-ralin, egy fordulóval a szezon vége előtt megnyerte a 2019-es rali-világbajnokságot.
Nincs még egy olyan világbajnokság az autósportban, amin olyan tartós lett volna valaha a dominancia, mint ami a rali-világbajnokságot jellemezte az elmúlt tizenhat évben. A ralisport csúcsán előbb Sébastien Loeb csinált egy kilencéves egyeduralkodást, 2004 és 2012 között zsinórban kilencszer lett világbajnok, majd miután ő visszavonult, honfitársa, Sébastien Ogier folytatta a sort. Ő nyerte az elmúlt hat világbajnokságot.
Ogier idén is meccsben volt a bajnoki címért, ahogy a Hyundai belga versenyzője, Thierry Neuville is, Tanak azonban a hétvégi fordulón szerzett második helyével már behozhatatlan előnyt szerzett. A 32 éves észt ezzel nem csak az első nem francia (egyben nem Sébastien) bajnok 2003 óta, de ő az első észt, akinek összejött a cím, valamint Didier Auriol 1994-es sikere óta az első, aki Toyotával lett bajnok.
Az idei rali-világbajnokságból még egy futam van hátra. November közepén lesz a szezonzáró Ausztráliában, ahol egy fontos kérdés még eldől majd, ez pedig a gyártók versenye. Itt már csak a Hyundai és a Toyota vannak versenyben, és a koreaiak állnak jobban tizennyolc ponttal. Ha nem változik az állás, az a Hyundai első márkabajnoki címét jelenti majd, a Toyota pedig az ötödik bajnoki címére hajt.