A legkelendőbb elektromos Ford címének várományosa
Mostanáig a Ford európai modellpalettáján a Mustang Mach-E volt az egyetlen tisztán elektromos személyautó.
Az idei évben viszont két típussal is erősít a márka villanyfronton. Ezek: az Explorer és a Capri. Bár küllemében jelentősen eltér a két újdonság, a lemezek alatt több a hasonlóság, mint azt a látszat sejtetni véli.
Érdekesség, hogy az Explorer név nem csupán a villanyautót takarja majd a jövőben, hiszen az eddig ismert SUV továbbra is marad a Ford palettáján, csak épp Európában befejezik a forgalmazását.
Az utastérben több ötletes megoldással is találkozni. Ezek egyike az állítható multimédiás kijelző, amely mögé egy tárolórekeszt rejtettek, de a két USB-C aljzat is itt található. A kormány ugyancsak tipikus Ford megoldás, a karima kialakítása, illetve a rajta lévő gombcsoportok is. Ezek ugyan nem nyomógombok, de pontosan vezérelhetők a funkciók, és minden sikeresen „bevett” parancsot rezgés kísér.
Itthon háromféle hajtáslánccal konfigurálható az Explorer. A belépő szintet az 52 kilowattórás akkumulátorral ellátott, 170 lóerős, hátsókerék-meghajtású kivitel jelenti. Az autonavigator.hu szerint a minimum 2090 kilogrammos SUV (a fullextrás kivitel akár 2179 kg-ot is nyomhat) meglepően jól viselte a magyar utakat. A futómű hangolása parádés, nem túl puha, de a keményebbek közé sem sorolható. Említést érdemel a vezetéstámogatók hada is, főként az adaptív tempomat és a táblafelismerő az esetek döntő többségében pontosan működik.
(autonavigator.hu nyomán)