MENÜ
2025. február 22.
Gerzson

Elektromos és terepes

vezess.hu

Először 1997-ben gyártott emelt futóműves, védőburkolattal körbevett kombit a Volvo.

A Cross Country nemcsak siker lett, de műfajt is teremtett, egy sor konkurens márka is ráérzett arra, milyen üzleti lehetőség rejlik a terepjárósított személyautókban.

A Volvo egyetlen rövid életű kivételtől eltekintve eddig csak kombiból készített Cross Country (XC) modellt, most viszont itt a legelső SUV-átépítés, amely egyben a legelső elektromos Cross Country is.

A recept azonban a szokásos. Az EX30-ből kialakított terepbarát modell orrpanelje és csomagtérajtaja egyaránt sötét árnyalatú betétet kapott, az előbbit egy nevezetes hely, a legmagasabb svéd hegycsúcs, a 2097 méter magas Kebnekaise koordinátái, illetve a környék topográfiai rajza díszíti.

A lökhárítókat robusztus megjelenésű védőbetétek tagolják, a kerékíveket szélesítés óvja a horzsolásoktól, karcoktól.

A Cross Country kizárólag dupla villanymotoros, összkerékhajtású kivitelben rendelhető, 315 kW (428 LE) rendszerteljesítménnyel, 3,7 másodperces 0‒100 km/óra gyorsulással, 427 kilométeres elektromos hatótávolsággal.

A gyári konfigurátor tanúsága szerint csak a legmagasabb, Ultra felszereltségi szinten elérhető a Cross Country. Alapfelszerelés a fényes fekete kontrasztos tető. Kerékből kérhető 19 colos, nyári gumival szerelt, vagy elérhető vegyes használatú, aszfaltra és könnyű terepre egyaránt való abroncs is, amelyet 18 colos felnire szerelnek.

A szabad hasmagasság 165 helyett 190 mm (+25 mm), a modell hazai vételára 21 890 000 Ft, ami 860 ezer forinttal magasabb az azonos motorizációjú és felszereltségű, de nem XC kivitelű EX30-asénál.