MENÜ
2024. november 22.
Cecília
Éles teszten az ausztrálok üzemanyagcellás pickupja

Éles teszten az ausztrálok üzemanyagcellás pickupja

agroinform.hu

A Warrego első változata 60 kW-os üzemanyagcellával rendelkezik, amelyhez hibrid akkumulátoros elektromos meghajtás kapcsolódik.

Az ausztrál székhelyű H2X Global, a hidrogén üzemanyagcellás elektromos járművek gyártója bemutatta az első sorozatgyártású Warrego névre keresztelt, összkerékhajtású pick-up kisteherautót még a hivatalos tanúsítványok megszerzése előtt.

A H2X közölte, hogy a Warrego jelenleg Hollandiában vizsgázik, a végső validálási és hitelesítési, tesztelési eljárásokon megy keresztül, az európai és a globális tanúsítás megszerzése felé. A hatósági vizsgálatokat másik része szintén folyamatban van otthon, Ausztráliában.

A Warrego első változata 60 kW-os üzemanyagcellával rendelkezik, amelyhez hibrid akkumulátoros elektromos meghajtás kapcsolódik. Az elsődleges információk alapján, a gázt egy 700 baros, négyes típusú hidrogéntartályba tölthető, amely a gyártó szerint kivételes biztonsági szintet nyújt.

A rendszer lehetővé teszi, hogy a pickup az alacsonyabb, a CNG esetében is megszokott, 350 baros nyomással is működjön, vagy más, magasabb nyomásértékkel is.

A piaci bevezetés kapcsán elmodták, hogy a Warrego az elkövetkező hónapokban, a hidrogén rendelkezésre állásával összhangban lesz elérhető az ügyfelek számára, vagyis a hidrogén-töltőállomás infrastruktúrával párhuzamosan lesz elérhető. A tervek szerint Európában is gyártani fogják (még konkrét helyszín nincs), míg Ausztráliában a H2X Victoria állambeli Sale-ben található üzemét már kijelölték.

2021 szeptemberében, a H2X bejelentette, hogy a Warrego iránt soha nem látott keresletet tapasztalt, csak a közönség-bemutatatót követő első négy napban 50 millió ausztrál dollár (32,6 millió USD) értékben gyűjtöttek be megrendeléseket.

Brendan Norman, a H2X Global vezérigazgatója és alapítója elmondta, hogy nagyon elégedett az egész csapat, hiszen a Warrego pickup a mérnöki-, biztonsági- és közúti ellenőrzési program utolsó szakaszában és a gyártási készenléti állapotában van.

Az elmúlt kilenc hónap során valóban volt néhány frusztráló késedelem, de most már jól haladnak a dolgok. Ennek fő oka az ellátási lánc problémái, amelyek világszerte negatívan befolyásolták a gyártó cégeket, köztük a H2X Global-t is. Azonban közös összefogással túljutottak a nehéz időszakon és minden újra a tervek szerint halad.

Reményeik szerint a pickup demonstrálja a vállalat képességeit, amely a következő években készülő H2X Darling Delivery Van - egy városi áruterítő furgon - alapjául szolgál majd.

Felgyorsítják az AWD könnyű haszongépjárművek elérhetőségét a piacon
Ausztráliában igen erős a pickup és UTE (rövid fülkés alváz, egyedi felépítménnyel) kishaszonjárművek piaca, ezért a Warrego lényegében egy demonstrációs jármű, amelyet több ügyfélnek is felajánlanak majd gyakorlati kipróbálásra, hogy felgyorsítsák az AWD könnyű haszongépjárművek elérhetőségét a piacon, a legmodernebb hibrid hidrogén üzemanyagcellás rendszert használva.

Ezt a műszaki megoldást fogják optimalizáltabb formában, alkalmazás-specifikusan tovább gondolni, fejleszteni és alkalmazni a Darling Delivery Van és a Taxi/MPV modellekben, amelyeket a 2025-től a dízel- és benzinüzemű járművek elől elzárt, számos európai városban már meglévő, nullemissziós zónákban történő áru- és személyszállítás kiszolgálásra kívánnak értékesíteni.