Fapadosokhoz is minimális reptéri szolgáltatás
Készül az terminál, még az idén elbúcsúzhatunk a mostani bádogtermináltól.
Hamarosan megszűnik a ferihegyi repülőtér sokat bírált bádogrészlege. Ehhez csak az kell, hogy átadják a forgalomnak az új épületszárny – vagy ahogy a reptéren nevezik: móló – első ütemét, amit a Budapest Airport (BA) a diszkont-légitársaságok utasainak kiszolgálására építtetett a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
A reptér üzemeltetője nem erősítette meg a Magyar Nemzet értesülését, de a lap több építőipari forrásból így értesült.
A korábban tervezett Ferihegy 2C terminál – tehát nem a jelenlegi bádogváros – helyén épül az egyszintes létesítmény, amelyben a XXI. századi igényeknek megfelelő komfortfokozattal felszerelt, azaz ülőhelyek, fűtés-hűtés, mosdók és élelmiszer-vásárlási lehetőség várja az utasokat, akik a terminál kapuin át a reptéri betonra lépnek majd, ahonnan autóbuszok viszik őket a repülőgépekhez.
A könnyűszerkezetes móló építését három ütemben tervezik, és most az első megnyitására kerülhet sor. A második etapban elkészült rész az év közepén, a harmadikban megépítette az év végén nyitják majd meg.
A kormány tavaly július végén jelentette be, hogy a reptérkezelő átépíti a diszkontjáratok be- és kiszállítására szolgáló bádogépületeket és a hozzájuk tartozó sétálós folyosórendszert. Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter egy korábbi Kormányinfón azt mondta, hogy 2020. január 1-jével rendeleti úton tiltják be a bádogterminál használatát, ha nem lesz változás.