MENÜ
2024. november 22.
Cecília
Így csaltak ki ötmilliót telefonon keresztül

Így csaltak ki ötmilliót telefonon keresztül

hvg.hu

Több millió forintot loptak el egy 59 éves tapolcai lakos bankszámlájáról telefonos csalással hétfőn – közölte a rendőrség.

A telefonáló banki alkalmazottnak adta ki magát, és azt hazudta az áldozatnak, hogy a számláján egy gyanús, 200 ezer forintos tranzakciót érzékelt a bank rendszere. Így vette rá arra az idős embert, hogy telepítse az AnyDesk nevű alkalmazást, amellyel a csalók teljes hozzáférést szereztek a telefonjához.

A telefonján keresztül be tudtak lépni a bankszámlájára is, ahonnan nagyjából 5 millió forintot utaltak át egy másik számlára.

A bankszámla tulajdonosa csak akkor jött rá, hogy átverték, mikor bement a bankjához, ahol közölték vele, hogy a telefonáló valójában nem a nevükben járt el.

Az ügy kapcsán a rendőrség az alábbiakat tanácsolja mindenkinek:

Ne adja meg bankkártya- vagy online banki adatait, és ne küldjön másolatot okmányairól! A banknak elég a név, a születési hely és idő, esetleg a lakcím. Az azonosításhoz nem kell sem a bankszámla, sem pedig a kártya számának megadása.
Amennyiben rosszat sejt, kérdezzen rá az „ügyintézőnél” egy korábbi tranzakcióra, hiszen ha tényleg a bank munkatársával beszél, akkor neki látnia kell az adatsorban, és tud majd válaszolni rá!
A legkisebb kétség esetén is szakítsa meg a hívást, és a bankkártyája hátoldalán található hivatalos telefonszámon ellenőrizze a tájékoztatás valóságtartalmát! Ezen a számon, ha szükséges, a számlájához és a bankkártyájához kapcsolódó tranzakciókat is azonnal letilthatja.
Ne töltsön le semmilyen programot egy „telefonos ügyintéző” javaslatára!