Így csaltak ki ötmilliót telefonon keresztül
Több millió forintot loptak el egy 59 éves tapolcai lakos bankszámlájáról telefonos csalással hétfőn – közölte a rendőrség.
A telefonáló banki alkalmazottnak adta ki magát, és azt hazudta az áldozatnak, hogy a számláján egy gyanús, 200 ezer forintos tranzakciót érzékelt a bank rendszere. Így vette rá arra az idős embert, hogy telepítse az AnyDesk nevű alkalmazást, amellyel a csalók teljes hozzáférést szereztek a telefonjához.
A telefonján keresztül be tudtak lépni a bankszámlájára is, ahonnan nagyjából 5 millió forintot utaltak át egy másik számlára.
A bankszámla tulajdonosa csak akkor jött rá, hogy átverték, mikor bement a bankjához, ahol közölték vele, hogy a telefonáló valójában nem a nevükben járt el.
Az ügy kapcsán a rendőrség az alábbiakat tanácsolja mindenkinek:
Ne adja meg bankkártya- vagy online banki adatait, és ne küldjön másolatot okmányairól! A banknak elég a név, a születési hely és idő, esetleg a lakcím. Az azonosításhoz nem kell sem a bankszámla, sem pedig a kártya számának megadása.
Amennyiben rosszat sejt, kérdezzen rá az „ügyintézőnél” egy korábbi tranzakcióra, hiszen ha tényleg a bank munkatársával beszél, akkor neki látnia kell az adatsorban, és tud majd válaszolni rá!
A legkisebb kétség esetén is szakítsa meg a hívást, és a bankkártyája hátoldalán található hivatalos telefonszámon ellenőrizze a tájékoztatás valóságtartalmát! Ezen a számon, ha szükséges, a számlájához és a bankkártyájához kapcsolódó tranzakciókat is azonnal letilthatja.
Ne töltsön le semmilyen programot egy „telefonos ügyintéző” javaslatára!