Két szelet málnatorta Paksról
A hétvégi dunaújvárosi terelésben több gabonavonat közlekedett, mint szénvonat.
Pályakarbantartás miatt vágányzár volt érvényben a hétvégén Dunaújváros és Pusztaszabolcs között. A személyvonatokat autóbuszokkal pótolták, a tehervonatok pedig a Rétszilas–Mezőfalva–Dunaújváros vonalon kerültek. A szombati nap érdekesebben alakult, mivel ekkorra lett kész a Raillog vasúttársaság paksi rakodása, így egy ritkaságszámba menő szerelvény is közlekedett.
A teljesen üres dunaújvárosi vasútállomás viszont túl sok bizakodásra nem adott okot, a Rail Cargo Hungaria tehervonataira kivezényelt Kárpát vasutas Ludmillának nyugalmas napja volt. Egy üres ércvonatot vitt át Rétszilasra, majd onnan egy szénvonattal tért vissza Dunaújvárosba. A következő körre már gépmenetben indult, majd egy gabonás szerelvényt emelt át Dunaújvárosba, ahol aznap több munkája már nem is akadt. Érdekesség, hogy a vasmű haldoklása miatt alig van most oda tehervonat, a gabonázás viszont pörög: tele a dunaújvárosi rakodó, mellette pedig több vágányon is várakoznak további szerelvények.
Hosszú idő után végre Pakson is rakodtak gabonát. A szlovák Raillog vasúttársaság még az előző héten vitte le a 19 kocsis üres szerelvényt a környék leglátványosabb festésű mozdonyával, egy málnatorta/nyalóka/zebra Kocúrral. A rakott vonatot a 42-es és a 43-as vasútvonalak emelkedőin a Kocúr nem bírná el, így két részletben húzta fel a kocsikat. Mivel Dunaújváros felé nem lehetett most közlekedni, a paksi gabona is Rétszilas felé került.
A dunaföldvári etanolgyár szerelvényei immár tíz éve folyamatos szereplői a környék forgalmának. Majdnem minden nap megfordulnak a CER által közlekedtetett tehervonatok a dunaföldvári etanoltöltőn. Általában Dunaújvároson át járnak ezek a vonatok, ahol a dízelgépet villanyra cserélik, de az is megszokott, hogy Mezőfalva után Rétszilas felé menjenek tovább. Most nem volt választás, egy rakott etanolos szerelvényt Rétszilason át közlekedtetett a CER a 610-es remot Búvárral.