Már az inflációt követi a regisztrációs adó, sokkal többet fizetnek az autósok
A tavalyinál másfélszer több pénzt akar beszedni az állam.
Márciustól új módszerrel számolják ki a más országból származó új és használt járművek forgalomba helyezésekor fizetendő regisztrációs adót – írta a Telex. Az állam ebből az adónemből idén 25,7 milliárd forintnyi bevételt tervez, ami összegszerűen nem nagy tétel a költségvetésben, viszont sokkal több, mint tavaly: az előirányzat 8 milliárd forinttal magasabb az elmúlt évinél.
Ekkora növekedés nem jöhet össze sem abból, hogy sokkal többet autót adnak el, sem az adó automatikus, inflációkövető emeléséből (a regisztrációs adó is egyike azoknak az adónemnek, amelyek egy tavalyi kormány- és parlamenti döntéssel automatikusan, az infláció mértékével emelkednek). Ezen túl is van egy változás, és ez a leginkább húsba vágó: „a regisztrációs adó számítási módjának átalakítása járhat igazán jelentős többletkiadással azoknak, akit új vagy használt autót vásárolnak”.
Mostantól ugyanis nem a motor mérete, hanem a teljesítménye alapján állapítják meg a fizetendő összeget, illetve míg bizonyos autófajták regadója korábban maximum 45 ezer forint volt, mostantól egységesen 45 ezer forint lett. A lap említ konkrét példákat, amikor a regisztrációs adó az eddigi 76 ezer forint helyett csaknem 150 ezer forint, vagy – igaz, nem átlagos autó, hanem egy Alfa Romeo esetén – 160 ezer helyett 324 ezer forint lesz. De hétköznapibb autófajtát is említettek: írtak olyan, 2013-as évjáratú Nissanról is, amelynek regisztrációs adója az eddigi 13 ezer forintról nagyjából 57 ezerre nőtt.