Mi a jó a gyermekeknek?
Rosszízű címkézés, vagy érzelmi azonosulás? Az óvodai jelek megszüntetéséről vitáznak Ausztriában.
A bécsi óvodákból fokozatosan szeretnék száműzni a gyermekek jelét, mégpedig azzal a céllal, hogy a kicsik ne kapjanak olyan szimbólumokat, amelyekkel nem tudnak azonosulni, illetve a később jövők ne csak a megmaradt szimbólumok közül választhassanak. A törpe, a gomba, vagy a róka ráéghet a cseperedő emberpalánta személyiségére, ami csúfolódáshoz, kiközösítéshez vezethet. Ezért javasolják a hivatalos szervek, hogy újfajta címkézést találjanak ki, fényképpel, vagy más ötlettel helyettesítsék a jeleket, úgy, hogy az érintett felismerje. Persze nem egyöntetű a probléma fogadtatása, Alsó-Ausztria tartományban azt állítják: vannak ennél fontosabb dolgok, például a gyermekgondozás minősége. „Fenntartjuk az óvodák autonómiáját, mert meggyőződésünk, hogy a pedagógusok tudják legjobban, mi a jó a gyermekeknek”. A tartományi elnök mondata párszáz kilométerrel keletre is megszívlelendő.