MENÜ
2024. november 22.
Cecília
Sportosan edzett megjelenés, tisztán elektromos hajtás

Sportosan edzett megjelenés, tisztán elektromos hajtás

e-cars.hu

Az új MINI Countryman akár 1 200 kilogramm saját tömegű vontatmányt is vontathat.

A MINI új modellcsaládjának harmadik generációba lépő, legnagyobb tagja tisztán elektromos meghajtással folytatja útját az emissziómentes mobilitás korszaka felé.

„A tisztán elektromos meghajtású MINI Countryman modellel a márka új modellcsaládjának legnagyobb tagja is felhajt az emissziómentes mobilitás korszaka felé vezető útra. Az első Németországban gyártott MINI modell sorozatgyártása ugyancsak a lehető legzöldebb módon történik. Sokoldalúsága és erőteljes tisztán elektromos meghajtása a modellt a nagyvárosokban és a városhatárokon túl kezdődő kalandokban is tökéletes társsá emeli.” – Mondta Stefanie Wurst, a MINI márka vezetője.

A 2030-ra előirányzott, teljesen elektromos márkává válás felé vezető úton tett eme részletekbe menő átállás az új modellek autentikus dizájnjában is visszaköszön, amely a jövőbe vezető technológiát a karosszériatervezés elemi elveivel és a márka tradicionális jegyeivel ötvözi.

A modell minden kétséget kizáró terepjáró képességeit a MINI-re jellemző karosszériaarányok erősítik tovább, így az új MINI Countryman már első ránézésre felismerhető. A MINI klasszikus formatervezési jegyei rövid túlnyúlásokkal, rövid motorháztetővel, hosszú tengelytávolsággal és nagy kerekekkel párosulnak, amely sportosan edzett kiállást eredményez.

Az új, tisztán elektromos meghajtású MINI Countryman légellenállási együtthatója mindössze 0,26 – szemben a közvetlen elődmodell 0,31-es Cd értékével.

Az új MINI Countryman műszerfalán egyetlen kiegészítő kijelző sem található a kormánykerék mögött: a technológia minden releváns tartalmat az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető MINI Head-Up kijelzőre vetít.

A letisztult vonalvezetés és az első ülések bőséges helykínálata modern, szellős hangulatot kölcsönöz az utastérnek. Az új MINI Countryman vezetője és első utasa jelentősen nagyobb kényelmet élvezhet, a váll és könyök magasságában elért közel három centiméteres utastér-szélesítésnek köszönhetően. A hátsó üléseknél eközben mintegy 2,5 centiméteres utastér-szélesítést értek el a mérnökök.

A hátsó ülések 13 centiméteres intervallumban csúsztathatók előre és hátra, amely így nagyobb lábteret vagy nagyobb csomagteret garantál. A három részre osztott háttámla egyenként állítható és hat állásban, akár 12 fokig dönthető. Ez azt jelenti, hogy az ülések a hátradőlés lehetőségét és az egyenes ülőpozíciót egyaránt felkínálják a brit prémiummárka utasainak. Lehajtott hátsó ülésekkel az alapesetben 460 liter térfogatú csomagtér 1450 literig bővíthető, ezáltal még a terjedelmes tárgyak is könnyedén elférnek benne.

A MINI Countryman E modell 150 kW / 204 lóerő maximális teljesítményre képes elektromos motorja 250 Nm csúcs forgatónyomatékot ad le, amellyel 8,6 másodperc alatt gyorsítja fel az autót álló helyzetből 100 km/órás tempóra. Végsebessége 170 km/óra. A 66,5 kWh akkuval WLTP szerint 462 kilométer tehető meg egyetlen töltéssel.

Az összkerékhajtású MINI Countryman SE ALL4 modell elektromos motorjai együtt 230 kW/ 313 lóerő maximális rendszerteljesítményre képesek, amelyhez 494 Nm csúcs forgatónyomaték társul. A modell ezzel 5,6 másodperc alatt tudja le a nulla-százas gyorsulást, végsebessége pedig 180 km/óra. A szintén 66,5 kWh akkumulátorral szerelt SE ALL4 modell WLTP szerint 433 kilométert tud megtenni. Ezek a modellek AC hálózaton 22 kW töltési teljesítményt kínálnak, míg DC-n akár 130 kW is elérhető.