Megújult a Volkswagen Tiguan
Az ID modellek jegyeit örökölte az új Tiguan is.
A 2024-es modellévű Tiguan megkapta azokat az újdonságokat, amelyek a VW legfrissebb irányvonalában elengedhetetlenek. A legszembetűnőbb persze az MQB Evo platformra épített, vadonatúj formaterv, amely az ID modellekről ismerős, és amolyan hullámos, íves formavilágot takar. Ezzel egyetemben búcsúzik a korábbiakban megszokott, letisztult, szögletes dizájn.
A fényszórók, hátsó lámpák esetében is az újdonságoknál megszokott jellegzetességek a meghatározóak, így a teljes szélességen végigfutó fények most sem maradhattak el. Az első lökhárítón az immáron friss vonalnak megfelelő hármas tagolású hűtőmaszk dominál, amely az R Line modellek esetében méhsejt mintázatú, nagyobb légzőnyílásként teremt sportosabb hangulatot.
Az újdonság tengelytávja 2.681 mm, ami egyértelművé teszi a rokonságot a Passat, Golf és A3 modellekkel. A korábbi generációhoz képest a gyártó 10 mm-es lábtér növekedést ígér a hátsó sor esetében, míg a csomagtér 33 literrel bővült.
ÉS persze az utastérben hasonló trendekről, hasonló újdonságokról számolhatunk be, azaz az enteriőrt is az ID modellek sugallata határozza meg. A főszerepet az új Tiguanban is a hatalmas központi kijelző tölti be, amelyen minden funkció kezelhető – ez egyúttal azt is jelenti, hogy a fizikai gomboknak végképp búcsút intenek a wolfsburgiak.
Egyedül a kormánykerék vezérlőgombjai esetében alkalmaztak igazi nyomógombokat, illetve alul egy nagyobb, új vezérlőtárcsát is kaptunk. Emellé vetített műszercsoportot társított a Volkswagen, míg formavilágban a megszokott, határozott vonalakkal vízszintesen tagolt pultot kapjuk.
Ugyanilyen gyökeres változás tapasztalható a hajtásláncok viszonyában is, hiszen a konnektorról is tölthető hibrid modell tisztán elektromos hatótávja már 100 km-re növekedett. Mindezt a 19,7 kWh-s akkucsomagnak köszönhetjük, ami majdnem a duplája az eddig alkalmazott telepnek. Ezzel együtt nőtt a töltési teljesítmény is, hiszen most már 11 kW-tal is táplálható az autó, mi több, egyenáramú töltés esetén akár 50 kW-tal is tankolhatunk. A 10-ről 80%-ra töltés így akár 25 perc alatt is megtörténhet.
A két PHEV fronthajtású, mindkettő esetében nyolcfokozatú duplakuplungos automataváltó csatlakozik az 1,5 literes turbós négyhengereshez. A 115 lóerős villanymotor fix, ám rendszerteljesítményből kétfélét kínálnak a németek: 204 vagy 272 lóerővel lesz elérhető a hibrid modell.
Van még könnyűhibrid eTSI is, négy hengerrel, változó geometriájú turbóval és 20 lovas indítomotor-generátorral, valamint 48 V-os hibrid rendszerrel: 130 vagy 150 lóerős szinteken érhető el a másfél literes 1.5 eTSI, amelyhez hétgangos DSG társul. Aki összkerékhajtást akar, annak a 204 vagy 265 lóerős 2.0 TSI áll rendelkezésre, míg fronthajtással 150 vagy 194 lóerős 2.0 TDI is kérhető.
A VW ígérete szerint a 4Motion összkerékhajtás kifinomultabb és vibrációmentesebb lett, ráadásul az elsőkerekes, valamint a 4x4-es modellekben is elérhető az új adaptív lengéscsillapítás is. Európa a két soros, rövidebb modellváltozatot kapja 2024 elejétől, míg Amerikába a hétüléses, háromsoros Tiguan modellváltozat helyett a kínai Tayron modellre épített, nagyobb SUV érkezik.