MENÜ
2024. november 22.
Cecília
A Lada Niva sem kerülhette el a sorsát, villanyautó lett belőle

A Lada Niva sem kerülhette el a sorsát, villanyautó lett belőle

hvg.hu

Elektromosra cserélték a hajtásláncot, melynek ez az autó lett a végeredménye.

 

A Lada nem éppen tegnap, hanem még 1977-ben dobta piacra a VAZ-2121-et, vagyis a Nivát, mely időközben 4x4 névre átkeresztelt terepjárót mostanság Niva Legend néven forgalmazzák.

A 3- és 5-ajtós változatban gyártott Lada Niva Legend mozgatásáról egy 1,7 literes 4 hengeres szívó benzinmotor gondoskodik, mely 83 lóerőt szabadít rá a négy kerékre. A 0-ról 100 km/h-ra 17 másodperc alatt felgyorsuló négykerék-hajtású és ötfokozatú kéziváltós autó végsebessége 142 km/h, vegyes átlagfogyasztása pedig 9,9 liter 100 kilométerenként.

És most ebben a típusban elektromosra cserélték a hajtásláncot, melynek ez az autó lett a végeredménye:

A Schmid nevezetű német cég az Elantrie átalakítószettjét szerelte a Nivába, mely áll egyrészt egy 88 lóerős villanymotorból, másrészt pedig egy 30 kWh kapacitású akkumulátorból.

A 19 990 eurós (7 millió forint) elektromos Niva hatótávja használati körülményektől függően 130-300 kilométer magasságában mozog. Érdekesség, hogy a csomagtartóban egy normál dugaljt is elhelyeztek, melyről maximum 2000 W-os eszközök táplálhatók árammal.