A Segway kerekei párhuzamosból soros elrendezésre váltanak
Az új fejlesztés egy hibrid hidrogén-, és elektromos-meghajtású motorkerékpár lesz.
A Segwayt 2019-ben tengelyt váltott, egymás mellől, soros elrendezésbe téve a kerekeket. Így persze odalett az önkiegyensúlyozás, de valamit valamiért. Tudni lehet még a Segwayről, hogy Dean Kamen találta ki, majd eladta "Jimi" Heseldennek aki szegény Segwayezés közben is halt meg még ugyanabban az évben, mikor saját találmánya ledobta magáról egy szikla szélén.
A Segwayt a pekingi székhelyű Ninebot Inc., egy robotikai szállítással foglalkozó startup vette meg 2015 áprilisában, és kiterjesztették a profilt más szállítóeszközökre is. Érdekesség, hogy a Ninebot Inc. ma gyakorlatilag a Xiaomi tulajdonában van, tehát vele együtt a Segway is. 2020 júniusában bejelentették, hogy a Segwaynek, ahogy egykor ismertük, vége, többé már nem gyártanak kétkerekű, önkiegyensúlyozó járműveket. Gyártanak viszont helyette mást.
Az új gép egy hibrid hidrogén-, és elektromos-meghajtású Segway Apex H2 motorkerékpár lesz, illetve ezt a típusjelzést kapta a koncepció.
A vállalatnak nem ez az első motorja, 2019-ben már kirukkoltak az elődjével, az elektromos Segway Apex H2-vel, és ezt a korai modellt alaposan tesztelték is. Az új modellbe már hidrogén üzemanyagcella is kerül, futurisztikus kialakítással. Az éghető üzemanyagot biztosító hidrogéntartályok kicserélhetők és újratölthetőek lesznek, ami potenciálisan csökkentheti az újratöltéshez szükséges időt a hagyományos elektromos motorkerékpárokhoz képest. Ehhez persze - mint minden valamirevaló paradigmaváltáshoz- kiépített infrastruktúra is szükséges.
A koncepciómotoron két egyoldalas lengőkart találunk, melyektől jobbról szemlélve úgy tűnhet, mintha a kerekei úsznának a levegőben. A Segway állítása szerint az Apex H2 80 LE teljesítményű, és nulláról négy másodperc alatt éri majd el a 100 kilométeres óránkénti sebességet. A motor végsebessége 160 km/h körül alakulhat.
Olyan felfüggesztési rendszert használ, mint James Parker Rotationally Advanced Design Development (RADD) rendszere, ami például a a Yamaha GTS 1000 motoron, vagy a Morpho koncepción figyelhető meg. A RADD bemutatkozása után nem aratott osztatlan sikert, így e mellett voksolni magában hordoz némi kockázatot, de talán a Xiaomi döntéshozói úgy gondolják hogy a Segway meg tudja fordítani ezt a tendenciát a futurisztikus sportmotorral.
A Xiaomi/Segway 2023-ra tervezi legyártani a motort és nagyjából 10 700 akkori dollárért tervezik értékesíteni, ami meghaladja egy belépő szintű Zero elektromos motorkerékpár árát, melyben ugyanakkor nincs hidrogén energiaforrás.