Alapjaiban újul meg a kis Transit
Nagyrészt török tervezés, és Romániában készül majd a Transit sorozat új belépőmodellje.
Váratlant húzott a Ford Pro a Transit Courier bemutatásával: olyan áruszállítót készítettek, amely használati értékében elég közel áll a Volkswagentől vásárolt Transit Connecthez, viszont a Puma műszaki alapjaira épül, és azzal együtt is készül majd, az Ecosport helyén, a Ford romániai gyárában. Az újdonság ránézésre nem igazán emlékeztet az elődjére: szögletes, hasábszerű formatervet kapott, a tervezői azt hangsúlyozták, hogy funkcionális, de barátságos járművet igyekeztek létrehozni. Hogy ez mennyire sikerült, azt döntse el ki-ki maga.
Az új Courier hagyományos motorokkal is elérhető lesz, gyártják majd ezres, háromhengeres, 125 lóerős EcoBoost benzinmotorral és 1,5 literes, 100 lóerős EcoBlue dízellel is. Ezek a változatok érkeznek előbb: még az idén eljutnak az európai Ford kereskedésekbe. Az új raktérben már elfér két szabványos Euro raklap – elsősorban keresztirányban nőtt meg a hely, az átdolgozott hátsó futóműnek köszönhetően már 1,22 méter van a két kerékdob között – a doboz teljes térfogata pedig 2,9 köbméterre nőtt. A hagyományos változatok 750 kg-mal terhelhetők, és 1,1 tonnát vontathatnak.
Az elektromos változat, amely 2024-ben érkezik, 136 lóerős villanymotort kap, és egy egyelőre ismeretlen méretű akkumulátort építenek bele. A 11 kW-os váltóáramú töltés 5,7 órás időigényéből azért sejthető, hogy 60 kWh körüli akkucsomagról lehet szó, de a hatótáv-adatokkal egyelőre adós maradt a Ford. Az E-Transit Courier mindenesetre valamivel kevésbé terhelhető, mint hagyományos társai: 700 kilogramm mehet az autóba, és 750 kg lehet az utánfutó maximális tömege.