MENÜ
2024. november 22.
Cecília
Állómagasság teszi komfortosabbá ezt lakóautót

Állómagasság teszi komfortosabbá ezt lakóautót

vezess.hu/Aranyi Péter

A Knaus Tourer CUV-ban és a Weinsberg X-Cursion CUV 500 LT-ben fejedelmi terek nyílnak meg.

Egy Crafterből, Transitból, vagy Sprinterből viszonylag könnyű jó lakóautót építeni, hiszen ezek többnyire olyan belmagassággal rendelkeznek, ami nem teszi szükségessé az utólagos mókolást ezen a téren a lakóautógyátóktól. A Transporter 6.1-es viszont nem azok közé a haszonjárművek közé tartozik, amelyeket arra terveztek, hogy felegyenesedve közlekedjünk benne.


A Knaus és a Weinsberg viszont nemrég közzétett néhány fotót a VW Transport 6.1-esre épülő, jövő évi modellkínálatából, felvillantva ezáltal egy ígéretes és kényelmes jövőképet. A Knaus Tourer CUV-ban és a Weinsberg X-Cursion CUV 500 LT-ben fejedelmi terek nyílnak meg, az ember igazából a nagyobb furgonok fejterét kapja meg egy egyszerű megoldásnak, a pop-up tetőnek köszönhetően. Egyfelől így a hátsó franciaágy felett nagyobb lesz a fejtér, de lehetőség nyílik egy opcionálisan rendelhető, pop-up ágy beszerelésére is, amit az első üléssor és a zuhanyzó között lehet kihajtani.

A számok szintjén ez azt jelenti, hogy az eredetileg 70 centiméteres fejtér 2,17 méteresre növelhető, de nyilván csak akkor, ha a lakóautó éppen pihenőidejét tölti egy kempingben valahol, mert menet közben nem lehet feltolni a pop-up tetőt. A szemnek kellemes, szürke bevonatú tető egyébként annyira profi, hogy elsőre az ember észre sem venné, hogy nem fix. A megoldás érdekében nem volt szükség kompromisszumokra, mivel a zuhanyzó maradt a helyén és a hátsó hálóágy alatti hatalmas tárolórekesz is megmaradt.

Nem ez volt az egyetlen frissítés, ami a jövő évi modellkínálatban megjelenik. A Knaus ugyanis a Van Ti Plus modelljeit 10 cenitméterrel vastagabb és 10 kilogrammal könnyebb padlóval szereli. A Van Wawe modellek pedig már dízel kiegészítő fűtéssel is elérhetők lesznek. Jól látszik tehát, hogy a lakóautók szerelmesei jövőre sem maradnak újdonság nélkül ezek a megoldások pedig igazán szerethetővé tehetik a “kisfurgonokból” épített lakóautókat.