MENÜ
2024. november 22.
Cecília
Amarok: high-tech felszereltséggel

Amarok: high-tech felszereltséggel

agroforum.hu

Az új Amarok egy strapabíró pickup, egyfajta négykerekű multifunkciós munkaeszköz.

Hajtásáról erőteljes és gazdaságos turbófeltöltésű motorok gondoskodnak, kétféle összkerékhajtási rendszeren keresztül. Felszereltségétől függően több mint 25 vezetői segédrendszer, akár 12,3 col képátlójú kijelzőfelületek és képernyők találhatók benne.

Akár 1,19 tonna is lehet a hasznos teherbírás, 3,5 tonna a vontatható tömeg. Az új Amarok annak jegyében született a Volkswagen Haszonjárművek tervezőasztalán, hogy bármilyen út kihívásának megfelelhessen, ezért Európában és a világ számos más részén puszta hátsókerékhajtás helyett már alapkivitelében összkerékhajtással jelenik meg. Akár öt különösen gazdaságos négy-, illetve hathengeres turbófeltöltésű motor valamelyike gondoskodhat a munka és a privát használat során szükséges hajtásról.

Az új Amarok 5350 milliméteres hosszúsága 96 milliméterrel haladja meg az előd modellét, míg 3270 milliméteres tengelytávja 173 milliméteres növekményt képvisel. Mindez tágasabb belteret jelent a duplafülkében. Mivel tengelytávja nagyobb mértékben nőtt külső hosszúságánál, rövidültek a karosszéria-túlnyúlások, ami feszesebb arányokban, illetve a nagyobb első és hátsó terepszögnek – az Amarok duplakabinos esetében elöl akár 30, hátul akár 26 fok – köszönhetően jobb terepjáró képességekben is megmutatkozik.

Az adott piactól függően akár négy turbófeltöltésű dízel (négy- és hathengeres TDI) és egy turbófeltöltésű benzinmotor (négyhengeres TSI) sorakozik az Amarok új generációjának kínálatában. A 2,0 literes, négyhengeres TDI-erőforrás 125 kW (170 LE) teljesítménnyel – a világ számos piacán, így Európában is megjelenik. A négyhengeres, 2,0 literes biturbo-feltöltésű TDI-motor 151 kilowattot (205 LE) teljesít. Az új csúcs-TDI a 3,0 literes, V6-os aggregát, amely az Euro 6 kipufogógáz-szabvány szerinti változatában 177 kW (241 LE) teljesítményt produkál.

A 110 kW teljesítményű Amarok ötfokozatú manuális sebességváltóval és hátsókerék-hajtással kapható, míg a 125 és 151 kilowattos TDI-erőforrások Európában és számos más országban alapkivitelben hatfokozatú manuális váltóműhöz csatlakoznak.

Felszereltségtől függően akár 25 asszisztensrendszer gondoskodhat fokozott kényelemről és biztonságról, amelyek közül több mint húsz – például az Intelligens sebesség-asszisztens (Intelligent Speed Assist), a be- és kiállást is támogató Parkolási Asszisztens (Park Assist), a 360 fokos nézetet kínáló Környezetmegfigyelő rendszer (Area View), a Sávváltás-asszisztens (Side Assist) és a Közlekedési táblák felismerő funkciója (Road Sign Recognition) – újdonság a második generációs Amarok fedélzetén.