Apróbb ráncfelvarráson esett át
Az autó kinézetéhez meglehetősen szolidan nyúltak hozzá, nem akartak semmi extrémet megvalósítan.
A 2007-ben bemutatott modell szépen nőtte ki magát, a mostani modellfrissítéssel pedig Európa harmadik legnagyobb példányszámban eladott autójává vált. A már több mint 6 millió eladott darabszámmal büszkélkedő modell frissítése épp időszerű volt.
Az autó kinézetéhez meglehetősen szolidan nyúltak hozzá, nem akartak semmi extrémet megvalósítani Wolfsburgban. Megkapta az új, sarokban elnyújtott fényszórókat, mely a legújabb Golfon mutatkozott be. Kicsit át dolgozták az első hűtőmaszkot és lökhárítót, szemből pedig nagyjából ennyin érhető tetten a változás. Valamelyest hozzányúltak a hátsó lámpatestekhez és minimálisan a hátsó lökhárítóhoz is, de úgy összességében alaposan meg kell nézni, hogy észrevegyük a különbséget a korábbi modellhez képest. Persze a jóhoz nem igazán érdemes nyúlni, főleg nem drámai változtatással, a vásárlók is a szolid, visszafogott megjelenést szokták meg és szeretik a Tiguanban.
Hatalmas frissítés belül sem érhető tetten, megváltozott a klíma panel, mely érintésérzékeny felületre került, valamint frissített rendszert futtató infotainmentet. A rendszer még nem a legfrissebb (a Golf VIII-ben található), hanem annál eggyel korábbi. Ha őszinték akarunk lenni, akkor inkább fícsör, hiszen a már kiforrott, stabil és megbízható rendszer fut rajta, mindenféle „gyerekbetegség” nélkül. Ennek megfelelően a klíma panel még megmaradt külön álló egységként. Ugyan érintős lett, de a rendszertől függetlenül egy külön felületen kell kezelni. Szerintem emiatt pedig senkinek nem lesznek álmatlan éjszakái, sokkal könnyebben és logikusabban kezelhető így az egész.
Meg kell vallani őszintén: a Tiguan egy piszok jól sikerült autó volt, így nem volt igazán nehéz dolog megcsinálni a modellfrissítést sem. Ez a frissítés pedig leginkább egy aktualizáció volt technológiai oldalról, belekerültek a 2021-ben elvárt extrák. Minden más pedig maradt a megszokott és jól bevált formulában: egy szolid megjelenésű, tágas és kényelmes családi szabadidőautó, mely motorjaival és hajtásával még mindig etalon tud lenni a piacon. Hozza a prémium közeli szintet, mellyel bőven felfelé lóg ki a vetélytársai közül. Elég csak bárhol hozzáérni a belsőtér anyagihoz, beleülni az ülésébe, vagy egy rosszabb úton autózni vele: mindenhol kihozza a legjobbat magából. Talán nem kiemelkedő egyik tulajdonsága sem, viszont annyira jól van optimálisra hangolva, hogy azt tényleg tanítani is lehetne.
Rég volt nálam olyan közepes SUV, ami ennyire kényelmes lett volna hosszútávú utazóautóként. Nem annyira rajongom a magas autókért, de a Tiguan abszolút meggyőző volt.
A manuálisan állítható ülés is rengeteg állíthatóságot ad, nagyon kellemes derék támasszal rendelkezik és ez a világos Alcantara betét is nagyon feldobja a belteret. Műszerfala klasszikus sofőr centrikus egy picit a sofőr felé fordítva van. A kormány fogása kellemes, jó átmérőjű és kézbe illő vastagságú. Hatalmas visszajelzésekre ne is számítsunk, itt nem az a lényeg. A rajta lévő multi gombok jól kézre állnak, könnyű őket kezelni ránézés nélkül is. Az infotainment rendszer kézre esik, könnyen és jól kezelhető, a 8 colos kijelző minősége kiváló. Kifejezetten el vagyunk látva kényelmi cuccokal is, kétzónás klíma, ülésfűtés, kormányfűtés, vezetéknélküli telefontöltő és kb. minden, amire szükségünk lehet. Sajnos USB csatlakozóból már csak type C van, de egy átalakítóval könnyen orvosolható ez a probléma is. Természetesen tudja mind a két telefonos operációs rendszer tükrözését is, akár vezeték nélkül is. A digitális műszeregység kijelző 10,25 colos, teljesen személyre szabható, még mindig a piacon kapható egyik legjobb rendszer fut rajta. A fogyasztási adatoktól kezdve, a klasszikus mutatókon át, egészen a térképig bármit ki tudunk rá tenni.
Talán az egyik kedvenc elemem az extralistában a Harmann Kardon hifi, mely kiváló hangzásélményt nyújt, abszolút megéri a felárat a standard rendszerhez képest, főleg ha szeretjük a kicsit basszus felé húzó hangzást.
Sok változás a hátsó sorban sem történt, a hatalmas, szinte nyújtott lábbal elég helykínálat nem csökkent, az ülések még mindig rendesen ki van tömve szivaccsal és az ülőlap hossza is megfelelő. Bár első ránézésre nem tűnik valami nagyszámnak, hosszú távon is kényelmes, meglepően ergonomikus. A fejtér a hatalmas üvegtető ellenére bőséges, simán elfér akár három felnőtt is egymás mellett. A gyerekülés rögzítését a jól látható és könnyen hozzáférhető ISOFIX csatlakozó segíti, a behelyezést pedig a majdnem 90 fokban nyíló ajtók.
A hátsó helykínálat pedig nem ment a csomagtér rovására. Az alaphangon is bőséges, 520 literes csomagtér az ülések előre-hátra mozgatásával tovább bővíthető (akár 615 literre), ledöntésükkel pedig akár 1,65 köbméterre is tudjuk bővíteni a csomagteret. Szükség esetén pedig vontatni is tudunk, az elektromos kihajtható vonóhoroggal akár 2 tonnát is vontathatunk.
A Tiguan motorválasztéka jelenleg az 1.5 literes TSI motortól indul, de elérhető két literes benzines és Plug-in hibrid verzióban (1.5 TSI+ villanymotor) is. A kínálat csúcsa természetesen az R változat, a 320 lóerős benzines verzió. Nálunk egy szolidabb teljesítményű dízel járt, mely 150 lóerős teljesítményt és 340 Nm-es forgatónyomaték leadására képes. Ezt egy hét fokozatú DSG váltón keresztül adja le mind a négy kerék felé, köszönhetően a 4Motion technológiának. Az összhang teljesen rendben van, bőven elég autópályán és városban is. A nyomatéknak köszönhetően könnyen megindul, bár a váltó néha elgondolkodik, hogy hányadikat is kapcsoljon. Nem sok okunk akad panaszkodni a fogyasztásra sem, vegyes használatban, nem sokat spórolva 6,3 litert kért mindössze 100 kilométeren. Mivel bőségesen ki van tömve vezetéssegítő rendszerekkel, igazi utazóautó. Tartja a távolságot, a sebességet és a sávot is autópályán, az automatikus gyorsítást pedig a vezetés stílusunknak megfelelően tudjuk sportosra vagy épp takarékosra is állítani. A másik kedvenc extrám a mátrix LED fényszóró, egyszerűen zseniálisan jól működött. Ha ilyen autót tervezünk venni, ezt az extrát mindenképp ikszeljük be, nem fogjuk megbánni.
Összeségében a Tiguan megmaradt olyannak amilyen szeretjük, tökéletes családi autó, mellyel bárhova kényelmesen és gazdaságosan el tudunk utazni. A motorválaszték pedig rendkívül széleskörű, így mindenki talál a saját életvitelének megfelelőt, bár én tuti ezzel a dízellel kérném. A menetkomfort nagyon rendben van, ezt köszönhetjük a magas oldalfalú gumiknak is. Amit pedig kell hozza: igazi mérce maradt a kategóriában.