MENÜ
2024. november 22.
Cecília
„Autót bárki képes gyártani, de a 40 évig kell a vevőket kiszolgálni

„Autót bárki képes gyártani, de a 40 évig kell a vevőket kiszolgálni"

hvg.hu

Akio Toyoda a japán cég vezetője szerint autókat készíteni nem csak technológiai kérdés.

A Toyota vezetőjét a The Wall Street Journal idézte egy Japánban tartott konferencia nyomán, ahol a világ legnagyobb gépkocsigyártója vezetője úgy nyilatkozott az Apple lehetséges színrelépéséről, hogy üdvözli a céget, de az iPhone gyártójának készen kell állnia arra, hogy évtizedekre kötelezi el magát a vásárlói felé.

„Bárki képes autót gyártani, ha megvannak hozzá a technikai feltételei, de ha ezt megteszi, jó, ha arra is felkészül, hogy 40 éven át kezelje a vevői igényeit és megküzdjön változatos kihívásokkal.”

Akio Toyoda annak kapcsán beszélt a csütörtöki konferencián az Apple-ről, hogy az elmúlt időszakban ismét felmerült, hogy a cupertinói techcég autógyártásba fogna. Az Apple hivatalosan erről eddig nem nyilatkozott, ám a The Wall Street Journal is többször írt arról, hogy lehetséges partnereket keres terveinek megvalósításához. A legkomolyabban a Kia került szóba, akivel 2024-től 100 ezer járművet gyártanának partnerségben dél-koreaiak amerikai gyárában, majd az éves kapacitást akár 400 ezer járműre bővítenék hosszabb távon.

A Toyota elnöke kijelentette, hogy semmi probléma azzal, ha az Apple is kocsikat akar gyártani. A technológiai cégek belépése erre a piacra egyfelől mutatja az iparág életképességét, másfelől szélesíti a vásárlók lehetőségeit. Ugyanakkor úgy véli, mindez csak akkor működhet tisztességesen, ha az új belépők is elfogadják, hogy ez hosszú távú elkötelezettséget jelent.

Az Apple járműveinek lényege a hírek szerint egy újfajta felépítésű akkumulátor-egység lenne, amellyel radikálisan csökkenthető ennek az egységnek a gyártási költsége, egyben a technológia révén növelhetik a járművek hatótávját. Az autóiparba beszállni és kiépíteni az ellátási láncokat még az Apple végtelennek tűnő erőforrásával is hatalmas feladat. A Teslának is 17 évig tartott, míg új szereplőként fenntartható üzletmenetre tudtak állni.