Az eddig legnagyobb boxermotor került a BMW retró motorkerékpárjába
A BMW legújabb motorja a példa arra a ritka esetre, amikor egy koncepcióból végül sorozatgyártású modell is lesz.
A BMW Motorrad a Concorso d’Eleganza Villa d’Este kiállításon mutatta be tavaly azt a modellt, amely egyszerre hagyományőrző és abszolút modern újdonság. A koncepció lényege az volt, hogy bemutassák, hogyan nézne most ki egy a ’60-as évek elejének stílusában készült BMW motorkerékpár.
A dizájnötletből végül sorozatgyártású változat is lett, amely igazán karakteres darab, kívül-belül jellegzetes BMW-s elemekkel, mint például a kardántengelyes hajtás, ám mégis a legfeltűnőbb eleme a jókora boxermotor.
Ez a levegő- és olajhűtésű 1802 köbcentis blokk egy teljesen új fejlesztés, amely nemcsak a legnagyobb boxermotorja cégnek, de a legerősebb is ezzel az elrendezéssel a BMW 97 éves motorgyártási történetében. A 91 lóerős és 151 Nm-es nyomatékú adataival. A motoron egyébként hatfokozatú váltó van és szintén a hagyományok miatt egy száraztárcsás kuplungszerkezet van rajta.
Az R18-as ára 22 290 dollár lesz a First Edition modell esetében, amely az első kiadásra utal.