MENÜ
2024. november 22.
Cecília
Chanel és Burberry védőruházata

Chanel és Burberry védőruházata

spiegel.de

A divatot is áthatja a katasztrófa-hangulat.

A Spiegel Online a határok átlépéséről ír, melyben például a maszkok elfogadott divatkiegészítők lettek a februári Párizsi Divathéten, immár nem csak Ázsiában. A felfutás eredménye, hogy csillagászati összegeket kértek egy-egy arcmaszkért, a három számjegyű árakat azonban mérsékelni szeretnék. Miként viszonyul a divathoz az üzlet és az etika? Erkölcsös-e katasztrófa-helyzetben nagy hasznot remélni? Roman Meinhold, az üzleti etika professzora könyvében arról is ír, hogy a művész a divaton keresztül úgy érzékeli a világ hangulatát, mint egy szeizmográf, és a jövőt tervezi. Van, akinél ez földönkívüli, van, akinél Apokalipszis. A márkák küzdelme a fogyasztókért új stratégiát követ: ha etikailag sikeres, lehet sokkoló. Persze nem mindenki akar katasztrófahelyzettel ruhát eladni. A sztárok közül Siriano amerikai tervező csapata légzőmaszkot gyárt New York-i kórházi dolgozók számára, Chanel és Burberry védőruházatot készít. Így változik a világ.