Ha ritkán akar tankolni, jó választás a Skoda Fabia
A VW konszern cseh márkájának újdonsága dízelmotor nélkül is igen komoly hatótávval büszkélkedhet.
A Skoda május elején leplezte le az elsőtől az utolsó csavarig új fejlesztésnek tekinthető negyedik generációs Fabiát, melyről most nem sokkal a piaci bevezetés új részletek derültek ki.
A cseh gyártó arról számolt be, hogy az új Fabia öt rendelhető motorja közül négy 900 kilométert meghaladó WLTP-hatótávot biztosít. Igaz ehhez szükség van az 50 literes opcionális üzemanyagtartály megrendeléséhez, a típust alaphelyzetben 40 literes tartállyal szerelik.
Az 1 literes 3 hengeres benzinmotor szívóváltozata 65 és 80 lóerős kivitelben érhető el és ötfokozatú kéziváltó található mellette, csakúgy, mint a 95 lóerős turbós alapváltozat esetében. A 110 lóerős turbós kivitelt hatfokozatú kézi-, illetve hétfokozatú DSG automata váltóval szerelik.
A csúcsot a részterhelésnél hengerlekapcsolásra képes 1,5 literes 4 hengeres benzines egység jelenti, melynek 150 lóerős teljesítménye DSG-váltón keresztül érkezik meg az első kerekekre.
Ez a kivitel 8 másodperc alatt gyorsul fel állóhelyzetből 100-as tempóra, a végsebessége pedig 225 km/h. Viszonyításképp, az alapmodell 15,9 másodperc alatt tudja le a 0-100-at és maximum 172-vel képes gurulni.
© Skoda
Hibrid hajtás és dízelmotor nincs a kínálatban. Az új Fabia 15 milliméterrel megemelt, egyedi rugós futóművel is rendelhető, a sportosabb vezetési élményre vágyók pedig 15 milliméterrel ültetett, keményebb rugós sportfutóművet is választhatnak.
Az árazás egyelőre ismeretlen. A kifutó modell 100 millió forintos abszolút egyedi kiviteléről készített élménybeszámolónk itt olvasható.