Hidrogénhajtású furgonokba fektet a Ford és az osztrák AVL
A demonstrációs jármű alapjául a Ford Transit akkumulátoros elektromos változatának egy prototípusa fog szolgálni.
Közösen fejleszt és épít meg egy hidrogén üzemanyagcella hajtású kistehergépjárművet a Ford és az osztrák AVL. A projekt eredményeit később hasonló, kereskedelmi forgalmazásra tervezett modellek tervezésében kívánják felhasználni.
A Ford amerikai autógyártó és az AVL angliai hajtásláncfejlesztő leányvállalata által közösen végzett projekthez az AVL többek között a hidrogén üzemanyagcellás hajtásrendszer tervezésével, illetve integrálásával fog hozzájárulni.
A demonstrációs jármű alapjául a Ford Transit akkumulátoros elektromos változatának egy prototípusa fog szolgálni. Az eredetileg beépített nagyméretű akkumulátort egy kisebbel helyettesítik majd, emellett egy üzemanyagcellát is be fognak szerelni. A prototípus kerekeit hajtó elektromos motorokat megtartják.
Szimulátor támogatja a jövő fejlesztéseit
A projekt keretében nem csupán egy vezethető, zéró kibocsátású demonstrátort építenek majd meg, de az AVL egy szimulációs platformot is fejleszteni fog, ami mind a járművet, mind az üzemanyagcellát és más fontos rendszereket tartalmazni fogja. A szimuláció a közös projekt során a komponensek tervezését és kiválasztását fogja támogatni, később pedig felhasználható lesz az üzemanyagcellás rendszerek, valamint járművek tervezéséhez.
Az AVL sajtóközleménye szerint a hidrogén üzemanyagcellás kistehergépkocsik jobban megfelelhetnek a nagy tömegű terhek szállítására, mint akkumulátoros elektromos társaik, ugyanakkor további adatokat kell gyűjteni a hajtáslánc elemeinek – mint az üzemanyagcella és hidrogéntankok – optimális méretezésének meghatározásához.