MENÜ
2024. október 23.
Közt.kikiált., Gyöngyi
Ilyen lehet a jövő repülőtere

Ilyen lehet a jövő repülőtere

vezess.hu

Már évek óta hallani a légi taxik érkezéséről, viszont meg is kell állniuk valahol, ahol töltésre is van mód.

Évekkel ezelőtt Dubajban már önvezető légi taxit tesztelnek, ami annyira jövőbe mutató lépésnek tűnik, hogy Olaszországban már ún. vertiportot, légitaxi-repülőteret kezdtek el tervezni, ami leszállási pontként fog funkcionálni. A terveket a kínai EHang légi mobilitási társaság prezentálta – írja a New Atlas.

Az EHang jelenleg fejleszt is eVTOL (függőleges fel- és leszállásra alkalmas, elektromos) légi járművet, melynek képesnek kell lennie egy vagy két utas felvételére – modelltől függően –, majd autonóm célrepülésre. A vállalat állítólag már le is szállította az első 40 darabot tesztelési, képzési és demonstrációs célokra.

Közreműködött a vertiport megtervezésében a Giancarlo Zema Design Group (GZDG) olasz építészvállalat is. Az EHanggal közösen dolgozik azon is, hogy piacot teremtsenek neki az Európai Unióban. A 30 méter magas tornyot az afrikai baobabfa ihlette, maga a szerkezet acélból és laminált fából készült.

Az utasok lifttel juthatnak fel a fel- és leszállási pontokhoz, a torony tetejére, közvetlenül alá pedig egy várót és egy 200 négyzetméteres, panorámás éttermet terveznek.

Fenntarthatóság és ökoszisztéma nélkül már nem is terv a terv a 21. században: kiszámolták, hogy a napelemeknek naponta több mint 300 kW-nyi energiát kell majd termelniük. Ebben viszont már benne van a három plug-and-play töltőállomás áramellátása is, amikkel az EH216 eVTOL-okat fogják tölteni.

A tervek szerint az EHang járműveit elsősorban városi központokban fogják használni, a vertiportot az ökoturisztikai ágazat szem előtt tartásával tervezik meg, vagyis a légi taxikkal városnéző túrára is mehetünk majd a jövőben. Az olasz vertiport pontos helyére még nem derült fény, de a társaság már további struktúrákat tervez Európa és Délkelet-Ázsia más pontjaira.