MENÜ
2024. november 22.
Cecília
Itthon is bemutatkozott a Nissan Qashqai harmadik generációja

Itthon is bemutatkozott a Nissan Qashqai harmadik generációja

hvg.hu

Az új Qashqai méreteiben, alig tért el az elődtől. Hossza 3,5 cm-rel nőtt, a magassága 2,5 cm-t, a szélessége 3,2 cm-t.

Egy alapvetően sikeres termék átdolgozása mindig komoly feladat. A Nissan Qashqai modell harmadik generációjának tartania kell a lépést egy olyan szegmensben, amelyben mára tucatnyi vetélytársa van.

A C-szegmensben az első modern, mai értelemben vett szabadidő-autó volt a Nissan Qashqai, amely gyakorlatilag definiálta az európai crossovert mint kategóriát. Hogy mekkora húzás volt anno a japánoktól, arról két adat árulkodik: alig 15 év alatt, világszerte több mint 3 millió darabot adtak el belőle.

A második generáció idén már közel hét éves, itt volt az ideje a megújulásnak, főleg annak fényében, hogy nagyjából mára ebben a szegmensben 20 féle hasonló autó van, amellyel tartani kellene a lépést. Dizájn szempontból az újdonság követi azt a vonalat, amelyet a kisebb Nissan Juke új generációja kezdett meg. Néhány igen feltűnő stílusjeggyel, Full-LED fényszórókkal, amelyek ebben a szegmensben elsőként intelligens, mátrix-led távfény opciót is kaphatnak, és a Nissan V-Motion hűtőrács a leginkább stílusdefiniáló elemei.

Az új Qashqai méreteiben, alig tért el az elődtől. Hossza 3,5 cm-rel nőtt, a magassága 2,5 cm-t, a szélessége pedig 3,2 cm-t. A hátsó fejtér 1,5 cm-rel lett szellősebb, a csomagtér pedig 74 literrel haladja meg az előző generációét, most 480 literes.

Az új Nissan Qashqai belső terét alaposan átdolgozták, amire szükség is van, ugyanis a legkönnyebb manapság itt hátrányba kerülni a nagyon gyorsan digitalizálódó világban. 12,3 colos képernyő került a sofőr elé, míg akár 10,8 col méretűt TFT képernyőt lehet rendelni a középkonzolra. A vezetéknélküli töltés, a távoli nyitás-zárás is alapfunkció lett.

A motorizáció igen érdekes fejezet a harmadik generációnál, mert itt is elérkezett a villamosítás ideje. Nincs többé már csak önmagában álló benzinmotor sem. Az alap az 1.3-as, négyhengeres, DiG-T benzinmotor 138, illetve 156 LE-vel, de mindkét esetben már ott a 12 V-os enyhe hibrid rendszer. A rendszer főként a lassítások és a fékezés során visszanyert energiával tölt egy lítium-ion akkumulátort. 20 és 110 km/h közötti gyorsítások során a rendszer képes 6 Nm-t hozzáadni a motor 270 Nm-es nyomatékhoz, így adva némi plusz agilitást.

 

A leginkább izgalmas új fejezet egy úgynevezett e-Power változat a motoregységekben, igaz ennek érkezésére még várni kell. Itt egy 1.5 literes benzinmotor csak az akkumulátor töltésért felelős, a hajtást egy elektromos motorra bízzák, amely egyébként a Leaf-ből érkezik. A 190 lóerős összteljesítményű modell „hatótávnövelt” elektromos autóként is definiálható. Tölteni ugyanakkor egyáltalán nem, csak tankolni. Érdekessége modellnek, hogy végsebességben is inkább az elektromos autókhoz hajaz majd maximálisan 170 km/h-s tempójával. A forgalmazó szerint hosszabb távon az eladások felét már ez a hajtás fogja kitenni.

 

Az új Qashqaiban minden biztonsági rendszer szériafelszereltség. A frissített Nissan Propilot vezetéstámogató rendszer pedig képes már önállóan gyorsítani és fékezni a járművet, sávban tartani és megtartani a távolságot az előtte haladóhoz képest, illetve torlódáskor megállni és újraindulni.

A modell bevezetése 2021 augusztusában kezdődik majd és a harmadik generációs Qashqai alapárát 7,99 millió forintnál húzta meg az importőr, de bővebb árlistát még nem tették közzé.