Lada Niva franciaággyal
Fürdőszobával, konyhával és franciaággyal kombinálja a Lada Niva komoly terepalkalmasságát egy német cég.
Általában furgonokból és kisbuszokból szokás lakóautót építeni, ám miért is ne tehetnénk ugyanezt egy személyautóval – feltéve, hogy annak szerkezete elbírja a felépítményt?
A német Lux Form a Lada 4×4 (leánykori nevén Lada Niva) alapjaira húzott fel egy meglepően igényes szerkezetet. Pontosabban nem is ezt, hanem az emelt hasmagasságú, vaskos terepabroncsos, hatékony haspáncélzatú Lada Bronto adta az alapot, de gyanítjuk, hogy egy átlagos Niva is megfelelne a célra. Főleg, mert az autóból csupán a hajtáslánc, valamint az első üléssor maradt meg, a többit beáldozták az átalakítás oltárán.
A félbevágott Nivára egy 226 centis dobozt szerkesztettek rá, amely elöl még 99 centit belóg a vezetőfülke fölé. A teljes jármű így 4,93 méter hosszú, belül mégis rettentő komfortosnak tűnik: az alkóvban kialakított keskeny ágy a konyha és az étkező beáldozásával uras dupla ággyá (158 x 198 cm) alakítható át, a gázrezsón kívül hűtőszekrényt is kapunk, és még egy zuhanyzós-wc-s vizesblokkot is kialakítottak.
Tágasnak egyáltalán nem neveznénk az autót (a belmagasság például csak 156 cm), annál funkcionálisabb, ráadásul a 87 lóerős benzinmotor, a két zárható differenciálmű és a felező kombinációja valóban eljuttat bennünket oda, ahová csak menni szeretnénk. Mindez 40 ezer euróba, azaz durván 14 millió forintba kerül – ha a dögös Lada Bronto helyett beérjük egy átlagos 4×4-essel alapjárműként, még olcsóbban is megúszható az egész.
Ha pedig józanul úgy döntünk, hogy nincs szükségünk összkerékhajtásra, még ennél is olcsóbban megkapjuk ugyanezt a teret: a lakómodul ugyanis a Grantára is felszerelhető. Bénábban néz ki, az tény, viszont közúton talán kevésbé fárasztó a vezetése, ráadásul hatezer euróval olcsóbb: a teljesen felszerelt verzió így 12 millióért elvihető – kérdés, hogy hajlandóak vagyunk-e ennyi pénzt fizetni egy Grantáért.