Luxus kisállatoknak
A nagy márkák meglátták a piaci rést, virágzik a házikedvenceknek szánt luxuscuccok piaca.
A MoneySuperMarket adatai szerint az Egyesült Királyságban a kisállattulajdonosok évente csaknem 500 fontot, azaz nagyjából 215 ezer forintot költenek az állatoknak szánt luxuscikkekre, vagyis dizájner kutyaruhákra, kiságyakra, játékokra és ínyenc jutalomfalatokra.
A szegmens növekedésére az egyik magyarázat, hogy a Covid alatt sokan vásároltak házikedvencet, a másik pedig, hogy ezzel a gazdák a saját problémáikat kezelik: azzal, hogy elkényeztetik kutyájukat, jobban érzik magukat.
Az Egyesült Államokban is hasonló a trend, az ottani adatok szerint tavaly 136,8 milliárd dollárt költöttek az USA-ban kisállatokra, ami 11%-kal több, mint amit 2021-ben. Ebből 58,1 milliárd csak állateledelre és jutalomfalatokra ment el, és ez a szegmens nőtt a leggyorsabban.
A kutatások alapján a gazdag millenialok költik a legtöbbet háziállataikra, és valószínűleg ők a célközönségei a jelenségre rárepülő luxusmárkáknak is: a Gucci, a Celine és a Moncler is beépítette az állattartást a marketingstratégiájába.