MENÜ
2024. november 22.
Cecília
Magánrepülőgépet fejleszt a Honda

Magánrepülőgépet fejleszt a Honda

hvg.hu

Minden társánál kevesebb üzemanyagot fogyaszthat.

A HondaJet 2600 Concept néven bemutatott repülőgép – ami egyelőre csak koncepció szintjén létezik – a gyártó szerint 40 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt, mint kategóriájában a konkurensek.

A Honda még 2015-ben lépett piacra az első repülőgépével, a HondaJettel, amit 30 éven át fejlesztett a vállalat. A rövid távolságok megtételére kialakított szerkezetnek most egy újabb verziójával állt elő a gyártó, ami már képes lesz átrepülni az Egyesült Államok keleti partjáról a nyugatira anélkül, hogy meg kellene tankolni.

Ahogy a neve is mutatja, a HondaJet 2600 Concept egyelőre csak koncepció szintjén létezik. Bár már régóta léteznek olyan repülőgépek, amelyek képesek lefedni ezt a távolságot, a Honda ígérete szerint az ő járműve kisebb, hatékonyabb és így valószínűleg olcsóbb is lenne, mint a konkurens repülőgépei.

A vállalat állítása szerint a HondaJet 2600 nagyjából 830 km/h maximális sebességgel tudna utazni 14 kilométeres magasságban, miközben a hatótávolsága 4800 km körül alakulna. Az utastér 17,6 méter hosszú lenne, míg a szárnyfesztávolságát 17,2 méteresre tervezik. A csomagtér 3,3 köbméteres lenne.

A hajtóműről nem árult el információt a Honda, csupán annyit, hogy a kisméretű, sugárhajtóműves repülőgépekhez 20, a közepes méretűekhez képest pedig 40 százalékos üzemanyag-megtakarítást ér el. Azt viszont elmondta a vállalat, hogy a fedélzeten 10 utas és egy pilóta, vagy 9 utas és egy kétfős személyzet utazhat egyszerre.