Magyarországon a zöld rendszámos Hyundai Tucson és az új Bayon
A zöld rendszámos Tucson 265 lóerős teljesítménnyel, illetve 350 Nm-es nyomatékkal rendelkezik.
A Hyundai 2004-ben mutatta be az első Tucsont, amelyet 2009-ben váltott az ix35, majd pedig 2015-ben jött ki a Tucson újabb változata. A dél-koreai gyártó alig öt évig gyártotta az utóbbi típust, amelyet nemrégiben az elsőtől az utolsó csavarig új Tucson váltott fel.
A 230 lóerős, 1,49 kWh-s akkumulátorú normál hibrid változatról a közelmúltban részletes tesztben számoltunk be, most pedig megérkeztek Magyarországra a típus plug-in hibrid változatának első példányai.
A zöld rendszámos Tucson 265 lóerős teljesítménnyel, illetve 350 Nm-es nyomatékkal rendelkezik, ami 8,2 másodperces 0–100-as szintidőt, illetve 191 km/h végsebességet tesz lehetővé.
Tapasztalataink szerint a normál hibrid és a plug-in hibrid kivitel körülbelül ugyanolyan menetdinamikára képes, mert bár az előbbi változat kicsit gyengébb a zöld rendszámos testvérénél, cserébe könnyebb is annál.
A 13,8 kWh kapacitású akkumulátor nagyjából 60 kilométeres elektromos hatótávot tesz lehetővé, a menetpróba rövidsége és egyéb körülményei miatt azonban erről egyelőre nem tudunk nyilatkozni.
Összkerékhajtású, hatfokozatú automata váltós plugin hibrid Tucsonunk minimum 14,2 millió forint kifizetését követően lehet, ennyibe kerül ugyanis a típus Prime felszereltségű alapmodellje. Az Executive csúcsfelszereltségű kivitel listaára 15 millió forint.
Legolcsóbban 8 millió forintért új Tucsonunk, ennyibe kerül ugyanis a Life kivitelű, kétkerékhajtású, 150 lóerős teljesítményű 1.6 T-GDI LP alapmodell. Ugyanennek a típusnak az összkerekes változata minimum 8,65 millió forintért vezethető haza.
A 180 lóerős lágyhibrid 1.6 T-GDi HP MHEV 9,7 millió forinttól indul az eggyel magasabb, Comfort szintű felszereltség mellett, 230 lóerős 1.6 T-GDi hibridünk pedig minimum 10,5 millió forint ellenében lehet.
Az elődjénél 2 centiméterrel hosszabb, 1,5 centiméterrel szélesebb és 1 centiméterrel hosszabb tengelytávú szabadidő-autó hátul ülő utasai az eddiginél 2,6 centiméterrel nagyobb lábhelyet kapnak.
Kiviteltől függően minimum 546–620 liter fér a csomagtartóba, amely a 40:20:40 arányban osztott hátsó ülések lehajtását követően 1725–1799 liternyi pakkot képes magába fogadni.
Hyundai Bayon
A Hyundai március elején mutatta be eddigi legkisebb európai divatterepjáróját, a 4,18 méteres hossza révén még a Konánál is kisebb Bayont, amely most ugyancsak megérkezett Magyarországra.
Legolcsóbban 5,3 millió forintért lehet megvásárolni, ennyibe kerül a típus 84 lóerős 1,2 literes szívó benzinmotorral és ötfokozatú kézi váltóval szerelt, Entry felszereltségi szintű alapmodellje.
A 100 lóerős teljesítményű 1 literes turbós benzines kivitel alapára 6,4 millió forint, kézi váltó, illetve Comfort felszereltségi szint mellett.
Az ugyanennek a motornak a 120 lóerős változatával szerelt 48 V-os lágyhibrid Bayon 7,05 millió forinttól indul, a csúcsot pedig a 120 lóerős motorral és hétfokozatú DCT automata váltóval felvértezett Premium kivitel jelenti, melynek alapára 7,75 millió forint.
A gyártó 5 év kilométer-korlátozás nélküli garanciát vállal a 411 literes csomagtartóval rendelkező típusra.