Magyarországra is eljöhet a litván okosbusz
A Dancer nem áll le a fejlesztésekkel, és már az európai terjeszkedést készíti elő.
Új kereskedelmi vezérigazgató-helyettest (CCO) nevezett ki a Dancer buszokat gyártó litván cégcsoport, a Vėjo projektai: Jean-Luc Deflandre feladata egyrészt az innovációk folytatása, másrészt a terjeszkedés előkészítése lesz. Magyarország is felbukkant a látóhatáron.
A Dancer a világ legkönnyebb városi busza, újrahasznosított kompozit anyagokból, elektromos hajtással, szupergyors töltéssel, és rengeteg innovációval, amelyek együttesen óriási előrelépést jelentenek a fenntartható tömegközlekedés felé. A busz történetét és főbb paramétereit összefoglaltuk már korábban, most viszont arról érkezett hír, hogy az elmúlt évek intenzív fejlesztéséből cseppet sem vesz vissza a gyártó, a litván Vėjo projektai cégcsoport.
Az új CCO, Jean-Luc Deflandre régi motoros az autóiparban, többek közt igazgatósági tag volt az MG Motorsnál, kereskedelmi igazgató volt az Ebusco startupnál, és már 2008-ban foglalkozott elektromos buszokkal. Új szerepében az egyik fontos feladata lesz egy részletes kommunikációs stratégia kidolgozása és megvalósítása, hogy a Dancer meghatározó szereplővé váljon a zöld közlekedésben.
„Örömmel jönnénk Magyarországra is, remélhetőleg ez megvalósul a következő években. Idén a Dancer Litvániában és a környező országokban terjeszkedik, és 2021/2022-től indul meg az európai terjeszkedés” – mondta Kristinas Taukačikas marketingvezető az Octogonnak.
A Dancer nemcsak e-buszokat gyárt, de a karbantartás teljes folyamatáról is gondoskodik, ahogy az energiaellátásáról is. A tervező litván cégcsoport házon belül tudhat egy, a vezető autóipari beszállítókat (ZF, WABCO, WÜRTH) kiszolgáló K+F részleget, és már 2012 óta dolgozik a Dancer-en – korábban szélerőművekkel foglalkozott.
A Vėjo projektai cégcsoport egyik partnere és részvényese az Európai Energiahatékonysági Alap (EEEF), amelynek célja a fenntartható energiapiac megteremtése, és a klímavédelem támogatása az Európai Unióban.