Már lebeg a kevert szárnyú e-Starling
A brit SAMAD Aerospace nagyon ambiciózus projektbe kezdett az e-Starling építésével.
Szándékaik szerint ötvözi egy helikopter és egy magánrepülő legjobb tulajdonságait: képes a függőleges le- és felszállásra, illetve rendkívül gyorsan halad, és nagy hatótávval rendelkezik. A Cranfield Technology Parkban készült jármű lebegőtesztjéről nemrég egy videó is megjelent – az osztott képernyő alsó felében az előző, hagyományos módon felszálló prototípus, míg a felsőben a legújabb, már vertikálisan emelkedő és landoló eVTOL látható:
A SAMAD szándéka szerint a kevert szárnyú e-Starling a világ leggyorsabb hibrid üzemű repülője lesz, hiszen közel 500 km/h-val fog közlekedni. A hihetetlen sebességhez minden eddiginél nagyobb, kb. 1300 kilométeres hatótávolságot ígérnek, úgy, hogy a majdani utasoknak a repterek forgalmához sem kell igazodniuk, hiszen a gép indulásához és érkezéséhez elegendő lesz egy helikopter-leszállópálya. Ez nagy előrelépés a tavaly novemberben debütált, hagyományos felszállást produkáló prototípushoz képest, ráadásul a lebegőteszt alapján kifejezetten mozgékony és stabil koncepciójármű született.
Az eVTOL felszállásához a rendelkezésre álló energia 65 százalékára volt szükség. Ez valószínűleg magas fogyasztásnak számít, viszont a teszt szempontjából nem igazán releváns, hiszen ezúttal nem az energiafelhasználást tették próbára, derült ki dr. Seyed Mohseni nyilatkozatából. Az ügyvezető igazgató hangsúlyozta: a lebegés során egy saját fejlesztésű robotpilóta-rendszer működtette az e-Starlingot, tehát a jövőben a részleges önvezető funkció beépítése sem kizárt.