Maradnak a belső égésű motorok a Volkswagennél
„Az erős piaci verseny és a magas akkumulátorárak nagy gazdasági nyomás alá helyezik a gyártókat.”
A VW menedzsere az idei Kínai Autóipari Fórum alkalmával szólalt fel, rámutatva a kínai villanyautós piacon uralkodó állapotokra. „Jelenleg több mint 120 autógyártó van jelen a (villanyautós) piacon, és 2023-ban mintegy 150 új modell fog megjelenni. Az erős piaci verseny és a magas akkumulátorárak nagy gazdasági nyomás alá helyezik a gyártókat” – fejtette ki Brandstätter.
Az általa a piac „túlhevüléseként” jellemzett helyzetben Brandstätter szerint sok olyan e-autós startup, melyek az elmúlt években szálltak be a versenybe, most megszűnik vagy meg fog rövidesen szűnni, esetleg sürgősen új forrásokat kell bevonniuk a túléléshez. „A szegmens konszolidációja teljes sebességgel zajlik” – mondta.
Minden marad a régiben
Brandstätter erős kritikával illette a kibontakozó árháborút, amit még a Tesla indított el. Meglátása szerint ez végső soron rosszabb helyzetbe hozhatja a vevőket, mivel a versenyt nem bíró gyártók csődbe mennek, és nem lesz ki szervizelje autóikat.
Ami a Volkswagen válaszát illeti, Brandstätter nem kíván egészségtelen árcsökkentésekhez nyúlni, az elsődleges szempont számukra ugyanis a nyereségesség megőrzése.
Emellett a VW továbbra is ki akarja használni a belső égésű motorok terén, a kínai gyártókkal szemben mutatkozó tudásbeli és költségelőnyeit. „2030-ig 17 új belső égésű motoros modellt fogunk piacra vinni” – mondta Brandstätter az Autocar beszámolója szerint, hozzátéve, hogy a belső égésű szegmens továbbra is komoly nyereséget termel.
Mindazonáltal az elektrifikáció végül a tisztán benzines autók eltűnéséhez fog vezetni, azokat ugyanis fokozatosan plug-in hibridekkel váltja ki a VW.