Miért különböznek külsőre is az elektromos autók?
A hagyományos háromdoboz forma – motortér, utastér, csomagtér – egyre inkább eltűnik majd.
A Mercedes, amelynek kínálatában a klasszikus, háromdobozos szedánok voltak sokáig a legfontosabb modellek, most mégis lassan megszünteti ezt a karosszériaformát. Mindez teljesen tudatos lépés – mondta Gorden Wagener, az autógyártó tervezési vezetője. A villamosítás egyszerűen megöli a hagyományos szedánformát és ennek számos oka van – mondta a tervező a Top Gearnek.
Az aerodinamika csak az egyik szempont. A másik, hogy egy 15 centi magas akkumulátorral az aljában a hagyományos „háromdobozos” forma – motortér, utastér, csomagtér – „egyszerűen szarul” néz ki. Valamit ki kellett találni, ami vizuálisan „felveszi” ezt a megemelt formát – mondta Wagener.
A villamosítás másik következménye, hogy a hűtőrácsok eltűnnek. Ha megnézzük az új szereplőket, amelyek mostanság léptek színre, olyan autókat terveznek, amelyeknek nincs hűtőmaszkja, amitől semmilyenek. Mindegyik nagyon hasonló. Agresszívnek tűnnek? Nem. Inkább kerekeken guruló szuperszámítógépnek akarnak kinézni – mondta Wagener.
A dizájner a Mercedes-Maybach EQS SUV koncepciót említi természetesen ellenpéldaként, amely a héten mutatkozott be a Müncheni Autószalonon. „Szükség van az élekre – mondja Wagener, mert egy autó eleje olyan, mint egy arc, az emberek szeretnek arckifejezést társítania egy autó orr-részéhez – ez fiziognómia – és ez nem változik.