Napelemek a MAN elektromos furgonjain
Tesztelik, hogy a fotovoltaikus technológia alkalmazása kifizetődő-e gazdasági értelemben.
A MAN és a német Sono Motors közösen fogják megvizsgálni, hogy műszaki és gazdaságossági szempontból kivitelezhető-e az MAN eTGE elektromos furgon ellátása a Sono Solar napelemes technológiával.
Az aláírt szándéknyilatkozat értelmében a kettő vállalat a napkollektorok alkalmazását három applikációban fogja megvizsgálni: az első az MAN eTGE dobozos, zárt kocsiszekrényes változata, a második a kisbusz kivitel, tetején egy nagyteljesítményű légkondicionáló készülékkel, míg a harmadik a hűtőberendezéses, romlandó áruk szállítására átalakított MAN eTGE.
Mindhárom alkalmazásban azt fogják megvizsgálni, hogy a napkollektorokkal növelhető-e a hatótávolság, illetve, hogy megoldható-e a különböző, nem a hajtáshoz kapcsolódó fogyasztók – mint a légkondicionáló – csak napenergiával történő ellátása.
A prototípusokkal egy éven át fognak teszteket végezi, ami alatt azt is meg fogják tudni állapítani, hogy a fotovoltaikus technológia alkalmazása kifizetődő-e gazdasági értelemben.
Az alap MAN TGE furgon tisztán elektromos változataként kifejlesztett MAN eTGE egy 35,8 kilowattórás akkumulátorral rendelkezik, amivel 110-115 kilométert képes megtenni egy töltéssel.
Más vállalatoknak is a jut a technológiából
A Sono Motors amellett, hogy Sion név alatt saját napelemes elektromos autót fejleszt, Sono Solar napelemes technológiáját más vállalatoknak is felkínálja. A polimeralapú dizájnnak köszönhetően a napelemek alakját a járművek vonalvezetéséhez igazíthatják.
Az MAN sajtóközleménye szerint a haszongépjárművek, személyautókhoz viszonyított nagyobb felülete alkalmassá teszi őket a napelemek használatára. A napelemek célja azonban nem az akkumulátorok vagy üzemanyagcellák helyettesítése, csupán a hatótáv növelése, illetve bizonyos fogyasztók árammal ellátása.