Nem érdemes, vagy nem tudnak cascót kötni?
Annyira öregek az autók és annyira drága lett a casco, hogy sok sofőr inkább lemond róla.
Csak ez a biztosítás fedezi a lopáskárokból, elemi vagy személyi hibákból adódó sérüléseket, de utolérte az infláció.
Az MNB friss adatai szerint 2023 második negyedévében 1 016 925 casco szerződést kezeltek, ami 1,2 százalékkal kevesebb, mint a tavalyi év azonos időszakában.
A casco biztosítás átlagos éves díja elérte a 161 ezer forintot, ami 22 százalékos emelést jelent a tavalyi 133 500 forintos értékhez képest. A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége adatai szerint a forgalomban lévő járműveknek csak az ötöde rendelkezik ilyen biztosítással.
Ha kár éri az autót, azért átlagosan 650 ezret fizet a casco, ami azt jelenti, hogy a kár megtérítése négy évnyi casco díjának felel meg. Fiatal autóknál ez több, 800 ezer forint is lehet a kárösszeg, de egyre gyakoribbak a többmilliós térítések is.
A közlemény a visszaesést azzal magyarázza, hogy a hazai autók átlagéletkora elérte a 15,5 évet, és a kevesebb értékű idős autókra már nem éri meg megkötni a cascot. A heves időjárás azonban kedvez a biztosítóknak, a viharosabb időszakok emelkedő szerződésszámokat hoznak.
A szövetség elnöke szerint a díjemelés nem tér el az infláció mértékétől, valamint az autókhoz szükséges alkatrészek és a szervizekben használt rezsi is folyamatosan emelkedett, így indokolt volt.