New York háborog egy betűtípus miatt
Húszmillió dollárba került, egy évig dolgoztak rajta.
New York frissítette a város klasszikus, 1977 óta érvényben lévő logóját – ám az új verziót nemhogy nem kedvelik a helyiek, de egyenesen utálják. (Mondjuk meg tudjuk érteni.)
A frissítést egy „optimizmust és civil cselekvést” inspiráló kampány részeként tervezték, a város pandémia utáni életére reagálva, és a városiakat ünnepelve. Nos, a polgárok cselekszenek, csak nem éppen ünnepelnek. Utálják, gúnyolják az eredeti írógépes betűtípust sans serifre cserélő modern változatot, ami küldetése szerint a metróban használt Helvetica betűtípust idézné.
Láttunk vitát hazai grafikusok közt: néhányan azt mondták, Milton Glaser tervében nincs semmi különös, a „szív/szerelem” szót grafikai elemre cserélni nem olyan nagy forradalom. Nos, most akkor látjuk, hogy működik ugyanez, ha egyszerűen leírják csak úgy...
...és ez nemcsak a mi véleményünk, a New York-iak teljesen kiakadtak az új logón.
Ahhoz képest, hogy 20 millió dollárba került, és egy évig dolgoztak rajta, nem sok harmónia van benne. A szív nagyobb lett, máshová került, kilóg az egészből, míg Glaser tervében azonos méretű a betűkkel.
„Utalni akartunk az eredetire, de más irányba akartuk elindulni vele” – magyarázta Graham Clifford, az új logó tervezését felügyelő művészeti igazgató, hozzátéve, hogy „a metrórendszer a város vénája vagy dobogó szíve”.
(Forrás: Independent, fejléckép: Unsplash)