MENÜ
2024. november 25.
Katalin
Olcsó platóssal bosszantja a versenytársait

Olcsó platóssal bosszantja a versenytársait

autonavigator.hu

Lefelé bővítette kínálatát a Ram, az új Rampage a Ford Maverick legnagyobb konkurense lehet.

Egyre nagyobb a nyüzsgés az olcsó platósok piacán. A 2021-ben bemutatott és roppant népszerű Ford Maverick mellett a Hyundai a Tucsonra épülő Santa Cruz típussal van jelen a szegmensben, de ide sorolható a Toyota Tacoma is. Az autók közös jellemzője az 5 méter körüli hosszúság, a négyajtós felépítés és 30 ezer dollár alatti indulóár. A jó ár/érték arány miatt a vevők is kedvelik az ilyen modelleket, érthető, hogy a Ram sem szeretne kimaradni.

A Multijet dízellel Európában is megállná a helyét, az 503 centis hosszúsággal még idehaza is a kisebb pickupok közé tartozna

A brazil gyártású Rampage a helyi piacon már június óta fut, hamarosan az Egyesült Államokban is összemérheti tudását a konkurenciával. Az 503 centi hosszú modell külseje nagyon hasonlít az 1500 típushoz, ami nem véletlen, a Ram a nagyobb testvér népszerűségét szeretné itt is viszontlátni. Minél robosztusabb, szögletesebb benyomást keltenek a platósok, annál kelendőbbek, emellé is húzhat egy pipát a Ram. Mivel a Stellantis óriási olvasztótégelyéből származik a Rampage, így hajtás és a padlólemez is az Alfa Romeo/Jeep vonalról érkezik. A dél-amerikai piacon kétliteres Multijet dízelmotorral (170 LE) is kérhető, de vélhetően ez nem jut el az amerikai piacra. Helyette egy kétliteres turbós négyhengeres lehet a befutót (272 LE), de később a cégcsoport plug-in hibrid hajtásláncának megjelenése sem kizárt.

Az Egyesült Államokban egy ekkorra platós 10 milló forintál jellemzően olcsóbb.

Ebben az olcsóbb szegmensben nagyon fontos tényező az ár, így a sikerhez alacsony számok is kellenek. A Ford Maverick 23 400 dollárról (8,4 millió forint) indul, a Hyundai Santa Cruz esetében 26 650, a Toyota Tacománál 28 600 dollár a minimum ár, várhatóan ide lövi be a Ram is az árcédulát.