Önvezető kamiont kezdett tesztelni a FedEx
A cél egy átgondolt, biztonságos önvezető teherautó forgalomba juttatása.
A világ egyik legnagyobb áruszállító cége az Aurora és a PACCAR együttműködésével igyekszik autonóm megoldást találni a teherautóvezetők eltűnésére és arra, hogy mindezzel párhuzamosan egyre több csomagot kell kézbesítenie. Az Aurora az önvezető technológiát, míg a PACCAR a legkorszerűbb járműplatformot teszi hozzá a projekthez – állítja a The Robot Report.
Páratlan együttműködést kötött a három vállalat: közös céljukká vált egy tényleg átgondolt, biztonságos önvezető teherautó forgalomba juttatása. Persze a FedEx céljai jelentik a fő motivációt: egyre több autonóm és robotikai megoldást kell alkalmaznia, hogy ki tudja szolgálni a növekvő igényeket. Az e-kereskedelem minden korábbinál gyorsabb felfutása megbízható és hatékony logisztikai eszközöket kíván – az ellátórendszer minden egyes láncszemén, és ezt a mintegy 560 ezer embert foglalkoztató világcég is pontosan tudja.
„A FedEx eleve innovációra épült, így folyton figyeljük a jövőkompatibilis megoldásokat”, fogalmazott Rebecca Yeung technológiai és innovációs alelnök. „Izgalmas, a szegmensben egyedülálló koprodukcióban dolgozhatunk tovább a biztonságosabb, hatékonyabb áruszállítás megteremtéséért, és hálásak vagyunk, hogy ezt olyan partnerekkel közösen tehetjük, mint a szintén piacvezető Aurora és PACCAR.”
Utóbbi két cég már korábban, 2021 elején aláírt egy stratégiai szerződést arról, hogy megalapozzák egy önvezető teherautó sorozatgyártásának és piacra lépésének feltételeit. Ehhez csatlakozott a FedEx, de nem csak megrendelőként, hiszen ugyanúgy részt vállal a fejlesztésből, mint a partnerek: a projekt mindhárom cég tapasztalataira és szaktudására épít.
„Az ágazataink piacvezető vállalataiként rendkívüli és egyedi rálátásunk van arra, hogy hogyan kell biztonságos önvezető teherautót építeni és üzemeltetni”, magyarázta az Aurora termékfejlesztési igazgatója. Sterling Anderson aláhúzta: a most létrejött partnerszerződésnél jelenleg nem lát jobb lehetőséget egy ennyire komplex és értékes technológia létrehozására.
A felek között született megállapodás tényleg egyedi, hiszen eddig még sosem fordult elő, hogy autonóm gépjármű fejlesztéséből közösen vegye ki a részét egy logisztikai és egy önvezető technológiát fejlesztő cég, valamint egy teherautó-gyártó. A pilotprogram szeptemberben indult, a FedEx Dallas és Houston közötti, saját tulajdonú szállítási útvonalán, amelyen hetente többször kell teljesíteni a mintegy 800 kilométeres távot. A vontatók már most önvezető módon működnek, de a biztonság kedvéért egy-egy sofőr is tartózkodik a fedélzeten.