Óriás Toyota
Bővülhet Európában az óriásterepjárók piaca, ötméteres Toyota jöhet Európába.
A Ford Explorer után a Toyota Highlander bevezetése is napirendre került. A most bemutatott, új generációs modell nem mutatna idegenül a piacon.
Elődjénél 60 mm-rel hosszabb, azaz kereken 495 centiméteres a Toyota Highlander negyedik generációja. Ez nem hangzik rosszul, de a teljes növekményt a csomagtartó javára ajánlotta fel a Toyota – magabiztos elismeréséül annak, hogy az utastérben eddig sem volt hiány férőhelyből. A csomagtartó tényleg tágas, és még tágasabb is lehet, mert a második üléssor 30 mm-rel messzebb tolható előre, mint eddig.
Hét üléssel 453, ötszemélyes konfigurációban 1370 literes a csomagtartó. A teljes kapacitás 2387 liter – 17-tel több, mint az előző generációs modellben.
Az autó a TNGA-K padlólemezre épül, azaz a Camry és a RAV4 közvetlen rokona lesz. Ez a motorkínálatban is megnyilvánul: a 3,5 literes V6-os benzinmotor mellett megjelenik a modellben a 2,5 literes négyhengeresre épülő hibrid is. A 243 lóerős egység 25 százalékkal lesz takarékosabb (6,5 l/100 km), mint a közvetlen elődmodell 3,5 literes hibridje.
Fontos újdonság, hogy a hibrid modell mostantól akár elsőkerék-hajtással is elérhető – korábban csak AWD rendszer létezett. A hibrid egyébként elektromos összkerékhajtást kap, a benzinmotor kétféle (egyszerű, illetve nyomatékvektor-szabályozású) mechanikus rendszert kap.
Egyelőre nincsenek konkrét információk a Highlander európai piaci bevezetéséről, azonban úgy tudni, hivatalos – ha nem is nyilvános – források erősítették meg a modell érkezését.
Waze-integráció, Google Alexa, fedélzeti wifi, Android Auto és Apple Car Play is kerül az autóba – legalábbis Észak-Amerikában