Rövidesen itt az új Nissan Qashqai
A japán gyártó új szabadidőautójának első példányai a nyáron érkeznek meg a kereskedésekbe.
A Nissan 2006-ban mutatta be az első Qashqait, amelyet aztán 2013-ban követett a második generáció, idén februrában pedig leleplezték a teljesen új fejlesztésű harmadik verziót, aminek most már az európai áraira is fény derült.
A magyar konfigurátorban egyelőre még nem elérhető új Qashqai német alapára 25 790 euró (9,4 millió forint), mely összeg ellenében egy Visia alapfelszereltségű, 140 lóerős elsőkerék-hajtású kéziváltós modell vezethető haza. A hasonló specifikációjú, de már 158 lóerős és Acenta felszereltségű Qashqai alapára 31 530 euró (11,5 millió forint).
A fokozatmenetes automata váltós, elsőkerekes kivitel Acenta szinten 33 430 eurótól (12,2 millió forint) indul, az ugyancsak automata váltós és összkerekes N-Connecta változat indulóára 38 030 euró (13,8 millió forint).
A merész új designt kapott kompakt divatterepjáró 3,5 centiméterrel hosszabb, 3,2 centiméterrel szélesebb és 2,5 centiméterrel magasabb az elődjénél. A tengelytávolság 2 centiméterrel nőtt, így a bent ülőknek a korábbiaknál tágasabb tér áll rendelkezésükre.
A fejtér mindenhol 1,5 centiméterrel gyarapodott, a hátul helyet foglalók lábának pedig 2,8 centiméterrel több hely jut. Az áttervezett hátsó futóműnek köszönhetően a csomagtartó kapacitása 50 literrel nőtt.
Az utastérbe a korábbiaknál jobb minőségű, puhább tapintású anyagok kerültek. A kormány mögött egy 12,3 colos digitális műszeregység található, az Android Auto és Apple CarPlay támogatású középső érintőkijelző 9 colos képátlójú, a szélvédőre vetítő HUD képe 10,8 colos.
A 11 színben és 5 kéttónúsú fényezéssel rendelhető új Qashqai a típus történetében először mátrixos Full-LED fényszórókat kapott, és ugyancsak újdonság az opcionális 20 colos könnyűfémfelni.
A 12 V-os lágyhibrid technikával kiegészített 1,3 literes turbós benzinmotor kétféle teljesítménnyel rendelhető: a gyengébb 140, az erősebb 158 lóerős. A típust hatfokozatú kézi, illetve CVT automata váltóval, kétkerék-, illetve összkerék-hajtású változatban gyártják.
Dízelmotor nincs a kínálatban, viszont a Qashqaiba érkezik a Japánban árult Nissan Note-ban lévő fejlett e-Power hibrid hajtáslánc továbbfejlesztett változata. Ennek fő egysége az 1,2-ről 1,5 literesre növelt belsőégésű motor, amely közvetlenül sosem hajtja a kerekeket, hanem generátorként energiát termel a hajtófunkciót ellátó villanymotor számára.
Ez a Leaf villanyautóhoz hasonlóan akár egypedálos módban is vezethető kivitel 187 lóerős teljesítményű, illetve 330 Nm nyomatékú, viszont összkerékhajtással nem rendelhető.