Súlytalan utánfutót fejleszt a General Motors
A General Motors most olyan fékvezérlő rendszert fejleszt, amivel lerövidíthető a fékút.
Vontatáskor megnő az össztömeg, és ezzel együtt a fékút is. A General Motors meglévő elektronikus elektromos fékrásegítő rendszer vezérlésének módosításával szeretné drámai mértékben lerövidíteni a járműszerelvények fékútját a General Motors.
A GM eBoost vákuumpumpa nélküli, brake-by-wire fékrendszerrel szereli fel nehéz pickupjait; ugyanilyen rendszert kapott az új generációs Chevrolet Corvette is. A technológia számítógép-vezérléssel, gyorsabban és nagyobb tartományban képes szabályozni a hidraulikus fékeket.
Ezt a fékkört szerelték most fel egy utánfutóra, megerősítve annak mechanikus fékrendszerét is. A vontató jármű és a vontatmány fékei képesek egymással elektronikusan kommunikálni, ami gyorsabb és hatékonyabb reagálást eredményez, ennek hatására 100 km/óráról akár 20 százalékkal csökkent a fékút.
A technológia nem igényel extra csatlakozókat, a szabványos 7 tűs konnektor képes kiszolgálni a rendszerek igényeit. A megoldás járulékos előnye, hogy a rendszer a két oldali fékek szelektív működtetésével az utánfutó csóválását is képes megelőzni.