Szélesebb vásárlói kört céloz az új elektromos Ford
A Ford Explorerből az eddigieknél gyengébb és szerényebb kapacitású új változatok is elérhetővé válnak.
A Ford tavaly márciusban leplezte le a vadonatúj Explorert, mely a hasonló nevű elődjétől eltérően nem egy belső égésű motoros plugin hibrid, hanem egy tisztán elektromos hajtásláncú SUV.
A Volkswagen elektromos platformjára épülő modell gyártása az eredeti tervek szerint már tavaly nyáron megkezdődött volna Kölnben, erre azonban végül nem került sor, és a kereskedelmi forgalmazás is jelentős késéssel csak március végén startolt el.
A 4,46 méter hosszú, 2,77 méteres tengelytávú, 450 literes csomagterű és hatféle fényezéssel készülő új Explorer kiemelt fontosságú a Ford számára, mely a közelmúltban olyan komoly múltú konzervatív modelleket vezetett ki a piacról, mint amilyen például a Fiesta vagy a Mondeo.
Első körben a 286 lóerős és 602 kilométeres hatótávolságú hátsókerék-hajtású verzió, illetve a 340 lovas és 566 kilométeres hatótávú összkerekes kivitel vált elérhetővé, melyek kedvezményes indulóára cikkünk írásakor 18,2, illetve 19,4 millió forint magasságában mozog a magyar konfigurátorban.
Utóbbiban ugyan még nem érhető el, bár korábban augusztusra ígérték az érkezését annak a 170 lóerős teljesítményű és 384 kilométeres hatótávú hátsókerék-hajtású belépőszintű modellnek, melynek a kedvezményes ára 15,9 millió forint, és amely végül várhatóan az év végén érkezik meg hazánkba.
Ebben a drágább kivitelektől eltérően nem 77-79 kWh, hanem csak 52 kWh kapacitású akkumulátor található.
Németországban 170 helyett 204 lóerővel szolgál az Explorer legolcsóbb hátsókerék-hajtású változata, melynek 79 kWh kapacitású akkumulátora 544 kilométeres hatótávval kecsegtet. Ennek a mifelénk egyelőre nem kapható modellnek a 19 százalékos helyi adót tartalmazó kedvezményes alapára 47 530 euró (18,8 millió forint).
A német piacon az év végén várhatóan 42 500 eurós (16,8 millió forint) listaáron debütál majd a 170 lóerős 52 kWh-s kivitel.